Kayıtlar

Погледни ме в очите,и кажи че ме обичаш!..

İş Hayatı İşler Hayatı...

Hayatımızdaki en önemli şeylerden biri de kuşkusuz iş hayatımız..Öyle olmasa; özel günlerimizi, sevdiklerimizi hatta çok zorlandığımızda sağlığımızı bile feda eder miydik? Ne uğruna nelerden vazgeçiyoruz. Hayatımızı kazanmak adına hayatımızı yaşamaktan, sevdiğimiz şeyleri yapabilmek adına sevdiğimiz şeylerle ilgilenecek zamanımızdan, sevdiğimiz insanlara ayıracak anlarımızdan, kendimiz için yine kendimizden vazgeçiyoruz. Her seçim bir ceza!.... Oysa uğruna vazgeçtiğimiz andadır hayatımız, uğruna vazgeçtiğimiz yerdedir kalp atışımız, uğruna vazgeçtiğimiz insanda kalır aklımız, vazgeçemediklerimizdir hayatımız. Ne yazık ki çalışmak zorundayız. Kimimiz için işlerimiz kaçışlarımız, kimimiz için hayallerimize karşı duran duvarlarımız, kimimiz için sığınağımız, kimimize göre dayanağımız, kimimiz şevkle kimimiz ise erken emeklilik ümidi ile devam ediyoruz . Oysa geçip gidiyor ,ardına bile bakmıyor hayat.Hep kaçırdığımız yerde yetişiriz sandığımız ve bir daha geri gelmeyecek her şey, olanca ya

Hantal Şirket - Dinamik Şirket

ABD’de patlak veren ve halen sürmekte olan krizin etkileri dalga dalga dünyanın her tarafına yayılırken ülkemizde de ‘Hamdolsun!’ önlemler alınmaya başlandı… Esasen derdim krize çare üretmek değil. İşin uzmanı hiç değilim. Ama aşağıda soracağım soruya vereceğimiz yanıtta bazı ipuçları yakalanabilir. Bu tür krizlerde gemisini sağ salim limana ulaştıran şirketlerin yapısı nasıldır? *** Ticaret dünyasında ‘hantal’ ve ‘dinamik’ sözcükleri her büyüklükteki şirket için kullanılır. Dev şirketler iç işleyişleri, karar mekanizmaları yönünden bürokrasi batağının içinde bocalar dururlar. Bu tür şirketlere hantal şirketler denir. Aynı iş kolunda faaliyet yapan küçük şirketlerse, bu dev şirketlere her fırsatta saldırıp, pazardan pay kapmaya çalışırlar. Bunların karar mekanizmaları ise çok basittir. Çok hızlı hareket yeteneğine sahiptirler. Bir gün sonrası onlar için önemlidir. Bir şirket ne denli büyürse büyüsün, ilk işe başladığı günlerin dinamik yapısını zamanla yitirir, hantallaştığının farkına

İstasyonun bir köşesinde Haydarpaşa yazıyordu

İstasyonun bir köşesinde Haydarpaşa yazıyordu. Herhalde bu istasyonun müdürünün adı dedi... Sofrada zeytin ekmek, bir baş soğan, tuz poşeti üstten parmakla açılmış, birazı etrafa saçılmıştı. Yavan somun ekmeğin sert kenarını çeke çeke yiyordu. On kardeş bir sofrada yerler, kalanı ise anneleri yerdi. Babası kahveden çıkmaz; daha dün inşaatlarda işler durdu diye kapı dışarı edilmişti. En küçükleri Yusuf`un gözünde çıkan sivilce patlamış, akan cerahattan gözü kapanmıştı. Yeşil kart çıkartmaya gitmiş ağabeyi onu da becerememiş, gelirken kamyondan yoksullara paket dağıtanlara rast gelmiş kapmıştı bir paket, ancak kalabalığın içerisinde ayağına da çivi batmıştı. Bulduğu bir bez parçasıyla sarsa da acısından kıvranmıştı bir müddet. Bu akşam çok soğuk dedi annesi. Yere serilen pamuk yatağın içerisinde üçü, beşi sokulup yattılar. Yakacak odun kömür dağıtımı vardı ertesi günü, annesi ismini yazdırmıştı, sıra gelirse alacaktı. Şimdilik idare edin yarına Allah kerim dedi burnunu çeke çeke. Gece ge

IPSOS KMG TOPLUMSAL ARAŞTIRMALARA BAŞLIYOR.

Ipsos KMG Habertürk Kanalı ile anlaşarak yerel seçimler için araştırma yapmaya başladı. Türkiye’de 270 kadrolu araştırmacısı ile 10 ayrı uzmanlık alanında çalışan Ipsos KMG böylece uzmanlığını toplumsal ve siyasal araştırmalarda da kullanmaya başlıyor. Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden biri olan Ipsos, İngiltere merkezli Ipsos MORI Sosyal Araştırmalar Merkezi’nin koordinasyonunda dünyanın dört bir yanında toplumsal ve siyasal Araştırmaları koordine ediyor. Son ABD Başkanlık Seçimi sonuçlarını en iyi tahmin eden şirket olan Ipsos, son yıllarda yapılan Kanada, Italya, Ispanya, İngiltere, Macaristan gibi seçimlerde de isabetli analizleriyle herkes tarafından uzmanlığı kabul edilen bir şirket. Ipsos Toplumsal Araştırmalar Grubu, sağlık yatırımlarının yönlendirilmesinden kadın haklarının gelişimine; suç oranları ve nedenlerinin anlaşılmasından, yerel yönetim hizmetlerinin doğru projelendirilmesine kadar birçok alanda büyük deneyimlere sahip. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır konuyla ilg

Araştırmada Yenilikler Konferansı

Ipsos KMG’nin 26 Şubat Perşembe günü düzenleyeceği “Araştırmada Yenilikler” konferansında Ipsos grubuna bağlı önemli birçok yönetici araştırma sektöründeki en son yenilikleri katılımcılarla paylaşacaklar. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır’ın başkanlığında gerçekleşecek konferanstan elde edilecek gelir ise Sokak Çocukları Rehabilitasyon Derneği’ne bağışlanıyor. “Araştırmada Yenilikler” konferansında, duyguların marka tercihlerini nasıl etkilediği ve nasıl ölçülebileceğinden, alışveriş davranışları araştırmalarında hangi teknolojik araçlar hangi koşullarda daha iyi sonuç verdiğine ve pazara giriş kararlarında riski azaltan yeni araştırma tekniklerine kadar birçok önemli konu uzmanları tarafından masaya yatırılacak. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır’ın yanı sıra konferansa: Ipsos Alışveriş ve Perakendecilik Dünya Başkanı Gill Aitchison, Ipsos Global Ürün Geliştirme Merkezi Başkan Yardımcısı Jeff Jacobs, Ipsos Understanding UnLimited Eşbaşkanı ve Kurucu Ortağı Dennie Patton, Ipsos

Kriz ortamında iletişim planı hazırlamanın 6 altın kuralı.

Küresel ekonomik kriz ve krizle ilgili ardı ardına gelen haberler, herkesi ve bütün işletmeleri tedirgin etmeyi hatta paniğe sürüklemeyi başardı. Oysa biliyoruz ki bu dönemi en az hasarla atlatmanın ilk kuralı soğukkanlı davranmak. Planlama, kriz ve resesyon gibi olağandışı durumlarda önemi bir kez daha artan yönetim fonksiyonudur. Şimdi kararlar almak ve bu kararlar doğrultusunda 2009’u planlamak gerekiyor. Planlanan ve öngörülen başarının sağlanabilmesi için en önemli unsurlardan biri, alınan kararlar doğrultusunda stratejik iletişim planını oluşturmaktır. Küresel Kriz, çözülmesi gereken Pazarlama Problemlerini yeniden tanımlamanızı gerekli kılıyor. Küresel kriz nedeniyle aldığımız kararların iletişimini yaparken farklı mesajların, farklı hedef kitlelere iletilmesi gerekecek işte bu noktada çözmemiz gereken problemleri doğru tanımlamamız gerekli. Hissedarlarımız, çalışanlarımız, bayilerimiz, müşterilerimiz, potansiyel müşterilerimiz, tüketiciler ve kamuoyu ile bu yeni durum karşısın