Kayıtlar

İstasyonun bir köşesinde Haydarpaşa yazıyordu

İstasyonun bir köşesinde Haydarpaşa yazıyordu. Herhalde bu istasyonun müdürünün adı dedi... Sofrada zeytin ekmek, bir baş soğan, tuz poşeti üstten parmakla açılmış, birazı etrafa saçılmıştı. Yavan somun ekmeğin sert kenarını çeke çeke yiyordu. On kardeş bir sofrada yerler, kalanı ise anneleri yerdi. Babası kahveden çıkmaz; daha dün inşaatlarda işler durdu diye kapı dışarı edilmişti. En küçükleri Yusuf`un gözünde çıkan sivilce patlamış, akan cerahattan gözü kapanmıştı. Yeşil kart çıkartmaya gitmiş ağabeyi onu da becerememiş, gelirken kamyondan yoksullara paket dağıtanlara rast gelmiş kapmıştı bir paket, ancak kalabalığın içerisinde ayağına da çivi batmıştı. Bulduğu bir bez parçasıyla sarsa da acısından kıvranmıştı bir müddet. Bu akşam çok soğuk dedi annesi. Yere serilen pamuk yatağın içerisinde üçü, beşi sokulup yattılar. Yakacak odun kömür dağıtımı vardı ertesi günü, annesi ismini yazdırmıştı, sıra gelirse alacaktı. Şimdilik idare edin yarına Allah kerim dedi burnunu çeke çeke. Gece ge

IPSOS KMG TOPLUMSAL ARAŞTIRMALARA BAŞLIYOR.

Ipsos KMG Habertürk Kanalı ile anlaşarak yerel seçimler için araştırma yapmaya başladı. Türkiye’de 270 kadrolu araştırmacısı ile 10 ayrı uzmanlık alanında çalışan Ipsos KMG böylece uzmanlığını toplumsal ve siyasal araştırmalarda da kullanmaya başlıyor. Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden biri olan Ipsos, İngiltere merkezli Ipsos MORI Sosyal Araştırmalar Merkezi’nin koordinasyonunda dünyanın dört bir yanında toplumsal ve siyasal Araştırmaları koordine ediyor. Son ABD Başkanlık Seçimi sonuçlarını en iyi tahmin eden şirket olan Ipsos, son yıllarda yapılan Kanada, Italya, Ispanya, İngiltere, Macaristan gibi seçimlerde de isabetli analizleriyle herkes tarafından uzmanlığı kabul edilen bir şirket. Ipsos Toplumsal Araştırmalar Grubu, sağlık yatırımlarının yönlendirilmesinden kadın haklarının gelişimine; suç oranları ve nedenlerinin anlaşılmasından, yerel yönetim hizmetlerinin doğru projelendirilmesine kadar birçok alanda büyük deneyimlere sahip. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır konuyla ilg

Araştırmada Yenilikler Konferansı

Ipsos KMG’nin 26 Şubat Perşembe günü düzenleyeceği “Araştırmada Yenilikler” konferansında Ipsos grubuna bağlı önemli birçok yönetici araştırma sektöründeki en son yenilikleri katılımcılarla paylaşacaklar. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır’ın başkanlığında gerçekleşecek konferanstan elde edilecek gelir ise Sokak Çocukları Rehabilitasyon Derneği’ne bağışlanıyor. “Araştırmada Yenilikler” konferansında, duyguların marka tercihlerini nasıl etkilediği ve nasıl ölçülebileceğinden, alışveriş davranışları araştırmalarında hangi teknolojik araçlar hangi koşullarda daha iyi sonuç verdiğine ve pazara giriş kararlarında riski azaltan yeni araştırma tekniklerine kadar birçok önemli konu uzmanları tarafından masaya yatırılacak. Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır’ın yanı sıra konferansa: Ipsos Alışveriş ve Perakendecilik Dünya Başkanı Gill Aitchison, Ipsos Global Ürün Geliştirme Merkezi Başkan Yardımcısı Jeff Jacobs, Ipsos Understanding UnLimited Eşbaşkanı ve Kurucu Ortağı Dennie Patton, Ipsos

Kriz ortamında iletişim planı hazırlamanın 6 altın kuralı.

Küresel ekonomik kriz ve krizle ilgili ardı ardına gelen haberler, herkesi ve bütün işletmeleri tedirgin etmeyi hatta paniğe sürüklemeyi başardı. Oysa biliyoruz ki bu dönemi en az hasarla atlatmanın ilk kuralı soğukkanlı davranmak. Planlama, kriz ve resesyon gibi olağandışı durumlarda önemi bir kez daha artan yönetim fonksiyonudur. Şimdi kararlar almak ve bu kararlar doğrultusunda 2009’u planlamak gerekiyor. Planlanan ve öngörülen başarının sağlanabilmesi için en önemli unsurlardan biri, alınan kararlar doğrultusunda stratejik iletişim planını oluşturmaktır. Küresel Kriz, çözülmesi gereken Pazarlama Problemlerini yeniden tanımlamanızı gerekli kılıyor. Küresel kriz nedeniyle aldığımız kararların iletişimini yaparken farklı mesajların, farklı hedef kitlelere iletilmesi gerekecek işte bu noktada çözmemiz gereken problemleri doğru tanımlamamız gerekli. Hissedarlarımız, çalışanlarımız, bayilerimiz, müşterilerimiz, potansiyel müşterilerimiz, tüketiciler ve kamuoyu ile bu yeni durum karşısın

Hoş geldin Nazım...

Resim

2009 - Büyük Şirketlerin Zam Oranı

İnsan kaynakları danışmanlık firması Mercer’in 2009 yılına ilişkin ücret araştırmasına göre, 2009 yılında çokuluslu ve büyük çaplı Türk şirketlerinde ücret artışı belirlendi. İnsan kaynakları danışmanlık firması Mercer’in 2009 yılına ilişkin ücret araştırmasına göre, 2009 yılında çokuluslu ve büyük çaplı Türk şirketlerinde ücret artışı ortalama yüzde 9,2 olarak gerçekleşecek. Mercer’in ücretlendirme sistem ve stratejilerinin belirlenmesine yönelik Mercer Ücret Araştırmasının 2008 Türkiye sonuçları açıklandı. Yüz adet çokuluslu ve büyük Türk firmasında çalışan insan kaynakları yöneticisinin dahil olduğu araştırma, 2009 yılı ortalama ücret artışının, çokuluslu ve büyük Türk şirketlerinde yüzde 9,2 olarak gerçekleşeceğini ortaya koyuyor. Sadece büyük çaplı Türk şirketleri baz alındığında ise bu oran, ortalama yüzde 6,5 olarak gerçekleşiyor. Araştırmaya göre, 2009’da işe alım gerçekleştireceğini bildiren şirketler 2008 yılı nisan ayında yüzde 64 iken, ekim ayında yüzde 21’e geriledi. Ekim

Ipsos KMG tarafından her yıl tekrarlanan “Beklentiler, Tercihler, Beğeniler” araştırmasının sonuçları açıklandı

Ipsos KMG tarafından her yıl geleneksel olarak gerçekleştirilen “Beklentiler, Tercihler, Beğeniler” araştırmasının sonuçları 2.12.2008 tarihinde (bugün) düzenlenen bir basın toplantısı ile açıklandı. Toplantıya katılan Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır, araştırmanın önemli sonuçlarını özetledi ve sonuçlarla ilgili yorumlarını basın mensupları ile paylaştı. Birey-talep cephesinden ekonomik-sosyal-siyasal ortama bakan ve Türkiye’yi nasıl bir yıl beklediğinin ipuçlarını veren araştırmanın sonuçlarına göre, kriz söylemi günlük hayatın bir parçası olmuş durumda. Küresel Kriz ve etkileri Bu yıl araştırmaya özel olarak eklenen “Kriz Algısı” bölümünün sonuçları, tüketicilerin % 82’sinin, küresel krizin Türkiye’yi olumsuz etkileyeceğini düşündüğünü ortaya koyuyor. Krizin kişisel olarak kendilerini olumsuz etkileyeceğini düşünenlerin oranı ise % 75. Tüketiciler, hükümetin krize karşı izlediği politikaları çoğunlukla başarısız olarak değerlendiriyor. Krizde aile bütçesi yeniden yapılanacak; yatırımın