Kayıtlar

Dünya ekonomisi bu yıl büyümede frene basıyor...

2006’da yüzde 5.4 büyüyen dünya ekonomisinin bu yıl ve 2008’de ortalama yüzde 4.9 büyümesi bekleniyor. Geçen yıl yüzde 5.4 büyüyen dünya ekonomisinin, bu yıl ve 2008’de yüzde 4.9 büyümesi bekleniyor. Bu arada dünya ihracatı 2006’da 11.8 trilyon dolar, dünya ithalatı ise 12.1 trilyon dolar oldu. Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın IMF ve Dünya Ticaret Örgütü verilerinden yararlanarak hazırladığı değerlendirmeye göre, büyüme gelişmiş ülkelerde yüzde 3.1 olarak gerçekleşirken, gelişmekte olan ülkelerde bu oran yüzde 7.9 oldu. Gelişmiş ülkeler arasında ABD’de büyüme yüzde 3.3, Euro Bölgesi’nde yüzde 2.6, Japonya’da yüzde 2.2 olurken, gelişmekte olan ülkelere bakıldığında, gelişmekte olan Asya’da yüzde 9.4 seviyesinde gerçekleşti. 2007 ve 2008 yıllarında küresel büyüme oranlarının her iki yılda da yüzde 4.9 olacağı tahmin edilirken, söz konusu yıllarda gelişmiş ülkelerde yüzde 2.5 ve yüzde 2.7, gelişmekte olan ülkelerde ise yüzde 7.5 ve yüzde 7.1 oranlarında büyüme bekleniyor. Gelişmekte olan ülke

Google Gear: Internet olmadan web uygulamalarını çalıştırmak?

Başlık biraz sansasyonel gibi görünüyor ancak konu aslında basit: Google mühendisi arkadaşlar, web uygulamalarının Internet olmadan da çalışabileceği bir tarayıcı eklentisi olan Google Gears'ı duyurdu. Google Gears henüz kullanıcıların kullanabileceği formda değil; ancak geliştiriciler uygulamanın kaynak kodlarını çekebiliyor. Google Gears'ın amacı, web'i offline izlenebilir hale getirmek ancak bunun tabii ki sınırlarının olduğunu bilmemiz gerekiyor. Örneğin, Google'ın online hesap tablosu ile bir işlem yapıyorsunuz, Internet bağlantınız gittiğinde artık işlem yapamaz hale geliyorsunuz örneğin. Halbuki hesap tablosundaki işlemleri yapsanız, Internet bağlantınız tekrar geldiğinde bilgisayarınızdaki veriler ile uzaktaki veriler senkronize olsa, sorun çözülmüş olur. Google Gears da aynen bu mantık ile çalışacak. Google, ilk etapta online RSS okuyucusu olan Google Reader ile bu uygulamayı deneyecek. Windows altında Internet Explorer ve Firefox; Mac OS altında Firefox ve Saf

Beyaz Şapka’ya 10 soru, 10 cevap

Beyaz Şapka nedir? Beyaz Şapka Türkiye’nin ilk ve tek bilgi güvenliği dergisidir. Bilgi işlem yöneticilerini bilgi güvenliği uzmanları ile buluşturan bir platformdur. Beyaz Şapka’nın amacı nedir? Beyaz Şapka, kurum ve sistem yöneticilerine kurumsal bilgi güvenliği hakkında birinci elden bilgi sağlamayı amaçlar. Beyaz Şapka’nın kar amacı bulunmaz. Bu sebeple Beyaz Şapka’da reklam bulunmaz. Beyaz Şapka’nın anlamı nedir? İngilizce White Hat, bilgi güvenliği tecrübesini güvenlik sağlamak amacı ile kullanan uzmanlara verilen isimdir. Bu sıfatı Türkçeleştirerek projemize Beyaz Şapka adını vermiş bulunuyoruz. Beyaz Şapka’yı online veya Adobe pdf formatı ile okuyabilir miyim? Beyaz Şapka dergisi abonelerine ücretsiz olarak gönderilir. Eski sayılarda yer alan makaleler Beyaz Şapka web sitesinde yayınlanır. Bazı makaleler güvenlik gereği sadece abonelerimiz tarafından okunabilir. Mevcut yol haritamızda pdf gibi formatlarda gazete dağıtmayı düşünmemekteyiz. Beyaz Şapka’yı nasıl temin edebilirim?

Yeni Nesil Ağız ve Diş Sağlığı Kliniği: 32

Türkiye’nin ilk diş hastanesinin yaratıcısı Dr. Mehmet Ali Özer’in kurucusu olduğu bütünsel ağız sağlığı kliniği 32, İstanbul Levent’de faaliyete geçti!32, başta çocuk ağız ve diş sağlığı olmak üzere, ortodonti, estetik, pedodonti ve implantoloji alanlarında bütünsel servis sunan, yeni nesil bir diş kliniği niteliği taşıyor.Bünyesinde diş eti ve ağız hastalıkları tedavisi, acil diş hekimliği, çene cerrahisi, radyoloji ve biokimya gibi hizmetlere de yer veren 32, farklı alanlarda uzmanlaşmış deneyimli hekim kadrosu, sıcak ve samimi personeli ve yenilikçi servis anlayışı ile insana odaklanan ayrıcalıklı bir sağlık merkezi konumunda.İsmini kusursuz ve doğal bir dengeden; ayrıca bütünleşik hizmet felsefesinden alan 32, Türkiye’nin ilk diş hastanesinin yaratıcısı Dr. Mehmet Ali Özer’in vizyonu ile geliştirilmiş, kişiye özel ve butik bir hizmet sunuyor.32’nin SırrıSağlıklı bir insan ağzında, her birinin farklı bir işlevi bulunan 32 ayrı diş bulunuyor. Fonksiyonellik ve estetik açıdan kusursu

Msnbc'den Google'a iğneleme

Her geçen gün farklı bir hizmeti piyasaya süren Google, ücretsiz oluşu ve kullanıcıların beğenisini kazanan servisleriyle hızlı bir yükseliş gösteriyor. Kullanıcıları fazlasıyla memnun eden bu durum, Google'ın herkese sempatik görünmesine de yol açıyor. Gelişmeler bu yönde ilerlerken Microsoft'un Msnbc.com sayfalarına zaman zaman yazılarıyla katkıda bulunan yazarlardan Helen A.S. Popkin son yazısında "Google evreni ele geçiriyor, umursayan var mı?" başlığıyla ilginç bir makaleye imzasını attı. Yazıda genel olarak Google'ın kendisi de dahil olmak üzere internet kullanıcıları tarafından çok sevildiğini ileterek bazı tehlikelerin de görmezden gelinmemesi gerektiğine dikkati çekiyor."Google diğer tüm arama motorlarından farklıydı. Tarz bir havası vardı, ana sayfası bazı olayları temsil eden sade bir logodan ibaretti. Dahası Google bizim ne yapmak istediğimizi de anlamaya çalışıyordu. Hatalı yazdığımızda '... mi demek istediniz?' diye bize sordu. Evet! ay

Otomotivde iç pazarda daralma...

Otomotiv sektöründe Ocak-Mayıs döneminde toplam satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,4 oranında azaldı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, 2007 yılı binek otomobil ve hafif ticari araç satışları, Mayıs sonunda 184 bin 495 adet olarak gerçekleşti. Satışlarda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,4 oranında gerileme görüldü. Yılın beş aylık döneminde, binek araç satışları, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 34,8 daralma ile 167 bin 129 adetten, 109 bin 5 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 28,7 daralma ile 105 bin 899 adetten, 75 bin 490 adede geriledi. 2007 yılı Mayıs ayında, geçen yılın aynı ayına göre binek araçlarda yüzde 40,1, hafif ticari araçlarda ise yüzde 37,3 düşüş görüldü. Toplamda yüzde 39 azalma gerçekleşti. Mayıs ayında 29 bin 67 adet binek, 18 bin 871 adet hafif ticari olmak üzere toplam 47 bin 938 adet araç satıldı. Önceki aya göre artışOtomotiv pazarında bir önceki aya göre binek otomobil satışlarında yüzde 13,3 artış görü

Yerel ve bölgesel perakendeciler ulusal markalar yaratacak...

Büyük market zincirlerine karşı ayakta durmak isteyen yerel ve bölgesel perakendeciler, birleşerek veya satın almalarla yeni markalar oluşturmak için harekete geçti. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), büyük hipermarketlere karşı, bölgesel ve yerel perakendecilerin birleşme veya satın almalarla yeni markalar oluşturmayı planlıyor. Federasyon, ortaya çıkacak yeni perakende markalarıyla ulusal ve uluslararası arenada daha etkin faaliyet göstermeyi hedefliyor. TPF Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songür, Türkiye’de 330-350 yerel ve bölgesel perakendecinin bulunduğu belirterek, Türkiye’de, dünya perakende sektöründe olduğu gibi, artık çok fazla yerel zincir markalarının olmayacağını söyledi. Hedef ve karakter yapısı uygun olan markların bir araya gelerek, daha büyük güç yaratması için çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Songür, “Önemli çalışmalarımız var. Neler yapabileceğimizi tartışıyoruz. Çok önemli markalarımız var. 3 bin kişiyi istihdam eden, 80-100 mağazası olan, 3 bin metrekare ala