Kayıtlar

Türk Telekom'un 2007 yılı ilk çeyreğine ilişkin performans rakamları açıklandı.

Türk Telekom'un 2007 yılı ilk çeyreğine ilişkin performans rakamları, telekomünikasyon sektöründe rekabetin arttığını ortaya koydu. Türk Telekom gelirlerinde, geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında değişim yaşanmazken, uzak mesafe telefon görüşmeleri ve ADSL kullanıcı sayısında artış gözlendi.Fiyat dengelemesi nedeniyle zarar göreceğini iddia eden alternatif operatörlerinin trafiğinde ise dengelemeden sonra aylık bazda yüzde 25'e varan oranlarda artış yaşandı. Özelleştirmenin ardından gerek altyapı gerekse pazarlama yatırımlarına hız veren Türk Telekom, 2007 yılının ilk üç ay performansını açıkladı. Türk Telekom'un 2006 yılı ilk çeyreğinde 1.786 milyar YTL olan toplam gelirleri, bu sene aynı dönemde 1.784 milyar YTL olarak gerçekleşti. Ev ve iş telefonu gelirlerinin yüzde 6 azalmasına rağmen, ADSL gelirlerinin artması, toplam gelirin değişmesini engelledi.Mart 2006'da 327 milyon dakika olan şehirlerarası aramalar Mart 2007'de yüzde 17 artış göstererek 382 m

Perakende sektörüne 'Anneler Günü' katkısı...

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, Anneler Günü perakende sektörüne 2 günde, 45 milyon YTL ek ciro kazandırdı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM), Anneler Gününde yapılan harcamalara ilişkin kartlı ödeme sistemi verilerini açıkladı. Açıklanan verilere göre, Anneler Gününü kapsayan hafta sonu 12-14 Mayıs tarihleri arasında BKM takasında gerçekleştirilen işlem adedi 6 milyon 77 bin 787 adet olarak gerçekleşti. Takas verilerine göre, bu işlemlerin tutarı ise geçtiğimiz yıla oranla yüzde 20 arttı ve 428 milyon 635 bin 694 YTL oldu. Bir önceki hafta sonuna denk gelen 6-7 Mayıs 2007'de 383 milyon YTL harcanmıştı. Anneler Günü haftası ve bir önceki hafta yapılan harcamalar kıyaslandığında, Anneler Günü perakende sektörüne 45 milyon YTL'lik ek ciro getirdi. En çok işlem kuyumculardaVerilere göre, Anneler Günü hafta sonunda en çok harcama, giyim ve aksesuarda yapılırken, yine bir önceki hafta sonu ile karşılaştırıldığında işlem adetlerinde en çok artış görülen sektörlerin b

Oyuncak sektörü geleceğini arıyor...

Çin’in oyuncak sektöründe yüzde 82’lik ihracat payına karşılık, Türkiye’de çocuk başına ancak 5 dolarlık tüketim bulunuyor. Oyuncak sektörünün Türkiye’de, birleşerek belirli büyüklükte mağazalar tutması, oyuncak ve oyuncakla ilgili ürünlerini buralarda satması öneriliyor. Anka Danışma Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Yasan, Çin’le rekabet edebilmek için Türkiye’de oyuncak sektörünün yapabileceği şeyin, “oyuncak ve oyuncak ile ilgili ürünlerin kendi açtığı mağazalarda satmak olduğunu” söyledi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından düzenlenen “Oyuncak Sektörünün Çin Mallarıyla Rekabet Gücü” seminerinde konuşan Yasan, İTO için Türkiye’de oyuncak sektörüne ilişkin yaptıkları araştırmayı anlattı. Oyuncak sektöründe dünya üzerinde ana üreticinin Çin ve Hong Kong, ana alıcının da ABD olduğunu belirten Yasan, üretim maliyetleri noktasında Çin’in siyasi güce de sahip olduğunu ve bu siyasi güç ile kendi sanayicisini de ciddi biçimde koruduğunu söyledi. Yasan, araştırmadan çıkan sonucun, Türk

İşsizlik oranı, ilk çeyrekte yüzde 11.4'e geriledi...

Türkiye'de Ocak-Şubat-Mart 2007 dönemini kapsayan üç aylık hareketli ortalamalara göre işsizlik oranı, yüzde 11,4'e geriledi. Türkiye genelinde işsiz sayısı 2007 şubat döneminde ise, 36 bin kişi azalarak 2 milyon 760 bin kişiye düştü. Türkiye İstatistik Kurumu, üçer aylık dönemler itibarıyla her ay kamuoyuna duyurduğu Hanehalkı İşgücü Anketinin (Ocak-Şubat-Mart 2007) dönemini kapsayan "Şubat 2007" sonuçlarını açıkladı. Şubat 2007 sonuçlarına göre, bu dönemde işgücüne katılım oranı ise yüzde 46,3 olarak hesaplandı. İşsizlik oranı kentlerde yüzde 13, kırsal kesimde yüzde 8,8 olarak belirlendi. Çalışma çağındaki nüfus 52.2 milyon kişiİşgücü Anketine göre, bu yıl Şubat döneminde Türkiye'de kurumsal olmayan sivil nüfus, 2006'nın aynı dönemine göre 941 bin kişilik artışla 73 milyon 190 bin kişiye, kurumsal olmayan çalışma çağındaki nüfus da 832 bin kişi artarak 52 milyon 203 bin kişiye çıktı. Şubat döneminde istihdam edilenlerin sayısı, 2006'nın aynı dönemine gö

Sakıp Sabancı Yine Lider

KMG Araştırma’nın, MediaCat için bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Türkiye’nin en popüler kişisel markaları” araştırması sonuçlandı. Araştırmaya göre Türkiye’nin en popüler ismi hala Sakıp Sabancı. Bin 661 kişilik bir örnek grubuyla saha çalışması gerçekleştirilen araştırmada örnek grubuna “Türkiye’de marka olduğunu düşündüğünüz kişiler kimlerdir?” sorusu yöneltildi. Araştırmada değerlendirme, mesleki gruplandırma ile belirtilme sıklığı olmak üzere iki temel kritere göre yapıldı. Araştırmaya katılan kişiler Türkiye’yi temsil eden farklı kentlerden, farklı demografik ve sosyoekonomik gruplardan seçildi. En popüler “İş dünyası” Kişisel marka listesi mesleğe göre sınıflandırıldığında, isimlerin yüzde 63’ünü iş adamları oluştururken, iş adamlarını yüzde 49 ile şarkıcılar, yüzde 16 ile siyasetçiler, yüzde 7 ile şovmenler ve yüzde 3 ile oyuncular izliyor. Listenin devamında ise küçük oranlarla televizyoncular, iş kadınları, modacılar ve yazarlar yer alıyor. Listenin ilk dört ismi değişmedi

Dünyanın 3. Büyük Araştırma Şirketi Ipsos, KMG Araştırma’nın Yüzde 51’ini Satın Alarak Türkiye Pazarına Girdi

Uluslararası veri toplama bazlı araştırmada dünya üçüncüsü, reklam araştırmalarında dünya lideri olan Ipsos, Türkiye’nin lider araştırma şirketlerinden KMG Araştırma’yı satın aldı. Yapılan anlaşmaya göre Ipsos, ilerleyen yıllarda kalan hisseleri de almak opsiyonuyla KMG Araştırma’nın yüzde 51 hissesini satın alarak Türkiye araştırma pazarına girdi. Ekonomist Didier Truchot ve sosyolog ve felsefeci Jean-Marc Lech tarafından 1975 yılında Paris’te kurulan Ipsos halen 47 ülkedeki ofisi, 6 binden fazla tam zamanlı çalışanıyla 100’ün üzerinde ülkede 5 binden fazla müşteriye hizmet veriyor. 2006 yılında 857 milyon 300 bin Euro’luk ciro gerçekleştiren Ipsos dünyanın üçüncü büyük araştırma şirketi, reklam araştırmalarında ise dünya lideri konumunda bulunuyor. 1999 yılından bu yana Paris Menkul Kıymetler Borsası’na kote olan Ipsos, 15 Mayıs 2007 tarihinde Paris Borsası’na yaptığı açıklama ile KMG Araştırma’yı satın aldığını duyurdu. Ipsos’un yeni stratejik bir pazara girdiği şeklinde yapılan açı

Gıda dışı' harcama için markete gitmeyi sevemedik

ARAŞTIRMAYA göre tüketicinin gıda dışındaki ürünleri hiper ve süpermarketlerden alma alışkanlığı henüz çok yaygınlaşamadı. Gıda dışı market alışverişinde en büyük oran yüzde 20.7 ile renkli kozmetik ürünlerinde gerçekleşirken, onu yüzde 9.7 ile cilt bakım ürünleri izledi. Küçük ev aletlerinin payı yüzde 1.9'da kalırken hazır giyim yüzde 1.8, cep telefonu 1.2, beyaz eşya 1.2, ısıtma-soğutma cihazları 1.1, elektronik ürünler 0.8, mobilya 0.4'te kaldı.