Oyuncak sektörü geleceğini arıyor...

Çin’in oyuncak sektöründe yüzde 82’lik ihracat payına karşılık, Türkiye’de çocuk başına ancak 5 dolarlık tüketim bulunuyor. Oyuncak sektörünün Türkiye’de, birleşerek belirli büyüklükte mağazalar tutması, oyuncak ve oyuncakla ilgili ürünlerini buralarda satması öneriliyor. Anka Danışma Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Yasan, Çin’le rekabet edebilmek için Türkiye’de oyuncak sektörünün yapabileceği şeyin, “oyuncak ve oyuncak ile ilgili ürünlerin kendi açtığı mağazalarda satmak olduğunu” söyledi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından düzenlenen “Oyuncak Sektörünün Çin Mallarıyla Rekabet Gücü” seminerinde konuşan Yasan, İTO için Türkiye’de oyuncak sektörüne ilişkin yaptıkları araştırmayı anlattı. Oyuncak sektöründe dünya üzerinde ana üreticinin Çin ve Hong Kong, ana alıcının da ABD olduğunu belirten Yasan, üretim maliyetleri noktasında Çin’in siyasi güce de sahip olduğunu ve bu siyasi güç ile kendi sanayicisini de ciddi biçimde koruduğunu söyledi. Yasan, araştırmadan çıkan sonucun, Türkiye’deki oyuncak sektöründe pazarlama imkanlarının geliştirilmesi olduğunu vurgulayarak, “Oyuncak sektörünün Türkiye’de yapabileceği, birleşerek belirli büyüklükte mağazalar tutmak, oyuncak ve oyuncak ile ilgili ürünlerini buralarda satmaktır “ diye konuştu.
Türkiye’de oyuncak sektörü ve beklentileri Oyuncak üreticisi, toptancı ve perakendecileri kapsayan İstanbul’un farklı bölgelerinde 212 firmayı içeren saha araştırması sonuçlarına göre ise, Çin mallarının piyasaya girmesinden sonra şirket stratejilerinde düşük fiyata ve müşteri tatminine odaklanma konularında azalma, kaliteye, emsalsizliğe ve modayı takibe odaklanma konularında artış gözlenirken; teknolojiye, tasarıma, ambalajlanmaya, hızlı cevap vermeye, imaj ve güven sağlamaya odaklanma konularında değişim görülmüyor. Araştırmaya göre, Çin malı oyuncakların piyasaya girmesinden önce şirketlerin en güçlü stratejisi düşük fiyata odaklanma iken, Çin mallarının girişinden sonra imaj ve güven sağlamaya odaklanma görülüyor.
Çin, Türkiye’den 490 kat daha büyük Anka Danışma Grubu tarafından, İTO için yapılan araştırma sonuçlarına göre, Amerika’da çocuk başına oyuncak tüketim 271, AB’de 84, Türkiye’de ise 5 dolar. Türkiye, yüzde 8,8’lik bir oranla en fazla Sırbistan Karadağ’a ihracat yaparken, Çin, ithalatta yüzde 82’lik bir oranla en üstte yer alıyor. Dünya oyuncak ihracatının yüzde 70’inden fazlasını gerçekleştiren Çin’de 6 binden fazla firma faaliyet gösterirken, bugün ABD’de satılan oyuncakların yüzde 80’i Çin’de üretiliyor. Çin oyuncak sektörü, yaptığı inovasyonlar ve Asya pazarındaki mevcut potansiyeli sayesinde genişlemesini sürdürürken, iç pazarda da büyümeyi hedefliyor. Türkiye-Çin ihracat karşılaştırmasına bakıldığında, oyuncak sektöründe Çin’in Türkiye’den 490 kat büyük olduğu gözleniyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?