Kayıtlar

Marka sahipleri ´taklitçiyi´ affediyor...

Türk Patent Enstitüsü´nde kayıtlı Resmi Marka Vekili Av. Murat Altındere, giyim, oyuncak ve parfüme kadar dünyaca tanınmış birçokmarkanın taklitçileri hakkında açılan yüzlerce davanın büyük bölümünün"uzlaşma" ile sonuçlandığı bildirdi. Altındere, mahkemelerin verdiği ağır para ve hapis cezasını göze alamayan satıcıların, anlaşma yoluna gitmek zorunda kalacaklarını marka sahiplerinin bildiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti: "Taklit ürün satıcıları, aleyhlerine sonuçlanan dava Yargıtay´a gitmeden, marka sahipleriyle anlaşmak zorunda kalıyor. Çünkü Yargıtay´ın kararı ile birlikte marka sahibinin artık şikayetten vazgeçmesi mümkün olmuyor. Hapis yolu görünen satıcı, bu riski göze alamıyor. Satıcı, hapis ve ticaretten men gibi cezalardan kurtulabilmek için mahkemelerin verdiği para cezasından daha fazlasını ödemeyi göze alıyor.”

Leasing’de yüzde 18 KDV KOBİ’e yeni bir yük bindirdi...

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, Maliye Bakanlığı´nın finansal kiralamaya (leasing) konu olan malların KDV´sini yüzde 1´den 18´e çıkarılmasıyla, yatırım konusunda zaten sıkıntı yaşayan KOBİ’lerin üstüne yeni bir yük bindirildiğini söyledi. 1999 ve 2001 krizleri sonrası ciddi bir büyüme sürecine giren ve özel sektör sabit sermaye yatırımlarının gerçekleştirilmesinde çok önemli bir paya sahip olan leasing sektörü müşterilerinin ağırlıklı olarak KOBi’lerden oluştuğuna işaret eden İTO Başkanı Murat Yalçıntaş, “KDV’nin yüzde 18’e çıkarılmasıyla KOBİ’lerin üzerine yeni bir yük bindirilmiştir. Bu durum, yeni yatırımların ertelenmesine ve hatta bazı sektörlerde durgunluğa yol açabilir. Örneğin iş makinesi satışlarının yüzde 62’sinin, tarım makineleri satışının ise yüzde 45’inin leasing ile yapıldığı herkes tarafından bilinmektedir” dedi. ABD ve Avrupa’da teşvik devam ediyorGünümüzde ABD ve Avrupa’da leasing sektörüne verilen teşviklerle yatırımcıların desteklendiğini belir

Ev tekstilinde yatak odası birinci

Ev Tekstili Tüketici Harcamaları Raporu, Türkiye’de ev tekstili pazarının 2006 yılında 1.2 milyar dolarlık bir değer yarattığını ve en büyük payı yatak odası harcamalarının aldığını ortaya çıkardı. KMG Araştırma'nın 34 ilde, 6 bin 100 hanede 25 bin tüketici ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre, bütün bir yıl dikkate alındığında yüzde 2.7 oranında küçülme gözlenirken, 2006 yılı yaz döneminde önceki yıla göre yüzde 7.5 oranında büyüme gerçekleşti. Ev tekstili pazarının dönemsel ve sezonsal olarak farklılıklar gösterdiği, alışverişlerin yaz dönemlerinde artarken kış dönemlerinde azaldığı anlaşıldı. Yazları artış gösteren alımların en büyük nedeni taşınma, dekorasyon ve evlilik hazırlığı gibi durumların olduğu ortaya çıktı. Halı, kilim, yol halısı; perde; banyo ev tekstili ürünleri; yatak odası ev tekstili ürünleri ve oturma odası, salon ev tekstili ürünleri gibi kategorilere ayırarak incelenen sektörde yatak odası, ev tekstili kategorisi en yüksek ciro ve payı oluşturuyor. İkinci sır

Sabun ve zeytinyağı markası Ahmet Fahri, 40 konsept mağaza açacak...

TBT firması, doğal yöntemlerle yetiştirilen zeytinlerden ürettiği "Ahmet Fahri" markalı zeytinyağı ve sabunları Avrupa´da tüketiciye ulaştıran konsept mağazalarını Türkiye´de de yaygınlaştıracak. Ahmet Fahri´nin ilk konsept mağazasını bu yıl Ankara Çayyolu´nda açan TBT firması, Türkiye´de 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Aydın´da, 1978 yılında aile firması olarak kurulan TBT İthalat ve İhracat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti´nin kurucusu Ernur Çamlıca, gelişen kalite anlayışıyla özel gurme natural sızma zeytinyağı üreticisi olarak güçlü bir markaya sahip olduklarını belirtti. Çamlıca, başlangıçta yurtiçi pazara üretim yaparken yurtdışından gelen talepleri değerlendirerek başladıkları ihracatı zamanla geliştirdiklerini, gelinen aşamada 25 ülkeye satış yaptıklarını söyledi. İlk mağaza Ankara´da Ankara Çayyolu´nda Türkiye´deki ilk konsept mağazalarını açtıklarını belirten Çamlıca, "Ürünlerimizi market ve hipermarketlerde pazarlamak istemiyoruz. Bu sebeple, yurtdışında oturttuğum

Türkiye, kişi başına gelirde Tüketici Güven Endeksi, yüzde 3.82 geriledi...

Tüketici Güven Endeksi, kasım ayında yüzde 3,82 oranında azalarak, 92,52 değerine geriledi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) işbirliği ile yürütülen Aylık Tüketici Eğilim Anketi, tüketicilerin harcama davranış ve beklentilerini değerlendiriyor. Endeksin 100´den büyük olması tüketici güveninde iyimser durum, 100´den küçük olması tüketici güveninde kötümser durum, 100 olması ise tüketici güveninde ne iyimser ne de kötümser durum olduğunu gösteriyor. 2007 yılı Ekim ayında 96,20 olan Tüketici Güven Endeksi, 2007 yılının Kasım ayında Ekim ayına göre yüzde 3,82 oranında azalarak 92,52 değerine düştü. Güven endeksindeki düşüş, tüketicilerin mevcut ve gelecek dönem satın alma güçlerine, gelecek dönem genel ekonomik duruma ve mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için uygunluğuna dair değerlendirmelerinin kötüleşmesinden kaynaklandı.

Türkiye, kişi başına gelirde Kiler, Migros´tan vazgeçti...

Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, Migros´un satışı ile ilgili sürecin kendileri açısından tamamlandığını, diğer firmalara başarılar dilediklerini bildirdi. Kiler, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye´nin önemli perakende markalarından Migros ile ilk günden beri ciddi olarak ilgilendiklerini, Türkiye´de uzun zamandır perakende sektörünün içinde bulunan yerli bir grup olarak bilgi, birikim ve tecrübeye sahip olduklarını, Migros´a da bu nedenle talip olduklarını hatırlattı. Gerçekleştirilen Yönetim Kurulu toplantısında tüm süreci tekrar değerlendirdiklerini ifade eden Kiler, "Bu süreçte yabancı yatırımcılarla görüştük. Çoğunluk hisselerini elimizde tutmayı tercih ettiğimizi ve Migros´un yönetimine talip olduğumuzu bu yatırımcılara ilettik. Ancak gerekli şartlar oluşmadı. Bu süreç, Kiler açısından tamamlandı. Satış sürecinde yer alan diğer firmalara başarılar diliyoruz" dedi. 2007 yılında mağaza sayılarını 106´dan 150´ye çıkardıklarını, 2008 yılında y

Türkiye, kişi başına gelirde Koç, Migros´taki KFH hisselerini 32 milyon YTL´ye satın aldı...

Koç Holding, Migros´un elinde bulunan Koç Finansal Hizmetler sermayesinin yüzde 0,37´sini temsil eden 9 milyon 260 bin 840,92 YTL nominal değerindeki hisseyi 32 milyon 14 bin 439,81 YTL bedel karşılığı satın aldı. Koç Holding Üst Yöneticisi (CEO) Bülent Bulgurlu yaptığı yazılı açıklamada, Migros ile ilgili olarak kararlılıkla yola devam ettiklerini belirterek, satış sürecindeki önemli aşamaları kademeli olarak ve öngördükleri plan dahilinde hayata geçirdiklerini belirtti. Satışa ilişkin olarak öncelikle JP Morgan´ın yetkilendirildiğini, ardından satışın Ramenka´yı kapsayan yurt dışı bölümünün kasım ayı içinde başarı ile sonuçlandırıldığı hatırlatan Bulgurlu, bu hisse devrinin de yurt içi satış operasyonun önemli bir aşaması olan hisse dağılımı ile ilgili bir operasyon olduğunu kaydetti. Bulgurlu, operasyonunun en önemli kısmı olan Rusya ayağının planlandığı şekilde sonuçlandırılmasının ardından, yurt içi satış aşamasını da başarı ile tamamlayarak, odaklandıkları sektörlerde dünya şirke