Kayıtlar

İstanbul’un tanıtımına Google el atacak

İSTANBUL - İşbirliğinin ilk adımı olarak, Gmail alt yapısıyla İstanbul tutkunlarına sunulacak ücretsiz “@istanbul.com” uzantılı e-posta servisi olacak. Bu, Google operasyonları içinde bir kentin adına özel olarak sunulan ilk e-posta olma özelliği taşıyor. Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, tarihi, kültürel mirası, ekonomisi ve turizm potansiyeli ile İstanbul markasının değerini vurguladı, Google olarak İstanbul.Com portalı aracılığıyla İstanbul markasına destek vermekten mutluluk duyduklarını dile getirdi.İçil, bu projenin Google için İstanbul’un ve Türkiye’nin ne kadar büyük bir önem ve potansiyel taşıdığının en somut göstergesi olduğunu söyledi.Türkiye’de arama motoru pazarında yüzde 90 pazar payına sahip olduklarını belirten İçil, Google olarak en hızlı arama motoru olmayı ve arandığı zaman ilk sayfada en doğru sonucu getirmeyi amaçladıklarını ifade etti.İstanbul.Com Genel Müdürü Canan Erdoğan ise bu hizmetin 2010 Avrupa kültür başkenti seçilen İstanbul’un tanıtımında

İşsizlik oranı yüzde 8.8

İşsizlik, mayıs, haziran ve temmuz aylarını kapsayan haziran döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre değişmeyerek yüzde 8.8'de kaldı. İşsiz sayısı 40 bin, istihdam edilenlerin sayısı 381 bin kişi arttı. ANKA

Gelirimiz 2.5, borcumuz 17 kat arttı

Türk halkının harcanabilir geliri 2001'deki krizden bu yana 2.5 kat arttı ve 302 milyar YTL'ye ulaştı. Aynı dönemde borçlar 17 kat arttı 2001'de harcanabilir gelirin sadece yüzde 3.9'u kadar borçlanan Türk halkının borçluluk oranı 2007'nin ilk yarısında yüzde 26.9'a ulaştı .. Krizin yaşandığı 2001 yılından bu yana 22 çeyrektir aralıksız büyüyen Türkiye ekonomisinde vatandaşlar refahtan payını, borçlarını artırarak aldı. Verilere göre, Türk halkı 2001 sonundan 2007'nin ikinci çeyreğine kadar geçen 5.5 yılda milli gelirini 2.4, harcanabilir gelirini 2.5 kat artırmayı başardı. Aynı dönemde tüketici kredisi ve kredi kartları gibi araçlarla yapılan borçlanma miktarı ise 17 kat arttı. Türkiye'nin 2001 yılında yüzde 3.9 olan borçluluk oranı ise yüzde 27'ye dayandı. 60.8 MİLYAR DOLAR BORÇ Türkiye İstatistik Kurumu'nun hafta içinde açıkladığı milli gelir istatistikleri ışığında yapılan hesaplamalar, Türkiye'de borçluluk oranının henüz AB ülkelerinin ç

Microsoft'a rekor ceza

AB mahkemesi, rekabeti engellediği gerekçesiyle yazılım devi Microsoft'a 2004 yılında verilen 497 milyon euroluk rekor para cezasını onayladı. Lüksemburg merkezli Avrupa Bidayet Mahkemesi tarafından verilen kararda ayrıca Microsoft'un gerekli yazılım kodlarını rakipleriyle paylaşmasına ve Windows işletim siteminden medya oynatıcısını (Windows Media Player) ayırmasına hükmedildi. Rekabeti ihlal ettiği ve kararlarına uymadığı gerekçesiyle Microsoft üzerindeki baskısını son yıllarda sürekli artıran AB Komisyonundan yapılan açıklamada, kararın memnuniyetle karşılandığı belirtildi.DAVANIN GELİŞİMİAB Komisyonu, Microsoft hakkında rekabet soruşturmasını, Aralık 1998'de Java yazılımıyla tanınan Sun Microsystems'in şikayeti üzerine başlatmıştı.Geliştirdiği sunucu programlarını Microsoft'ın Windows işletim sistemine entegre edemediğini belirten Sun, Microsoft'u, masaüstü bilgisayar sistemlerindeki hakim durumunu kötüye kullanmakla suçlamıştı. Microsoft'u resmi olarak

Steve Wolever’dan Satış Teknikleriyle Rekabetçi Bir Üstünlük Elde Etmenin İp Uçları

İMİ Conferences tarafından 26-27 Eylül 2007 tarihlerinde Lütfi Kırdar Rumeli Salonun’da gerçekleşecek, 3. Çağrı Merkezi Konferans & Fuarı, konusunda uzman birçok ismi biraraya getiriyor. Konferansın ikinci günü, Signature Worldwide Başkanı ve CEO'su Steve Wolever,çağrı merkezi sektöründe telefonda satış teknikleriyle rekabetçi bir üstünlük yakalamanın ip uçlarını paylaşacak.IMI Conferences tarafından düzenlenen 3. Çağrı Merkezi Konferansı ve Fuarı 26 – 28 Eylül 2007 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Rumeli Salonu'nda gerçekleştirilecek. Çağrı merkezi sektörüne yönelik, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati sağlamanın bir adım ötesine geçerek, kalite ve büyüklüğün optimizasyonu, yaşam döngüsünün yönetimi, çağrı merkezinin içerisinde bir kültür oluşturulması gibi kavramlar üzerinde durulacak olan Çağrı Merkezi Konferansı'nda bu yıl konferansın ikinci günü Signature Worldwide Başkanı ve CEO'su Steve Wolever da yer alacak.Çağrı Merkezi sektörü ve sektörle ilişkili alanl

GAB ve SES projeleri araştırma sektörüne katkı sağladı

Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef projeler ile pazarlama araştırmaları sektöründe haksız rekabeti önlemek istediklerini söyledi.Pazarlama araştırması alanında iki büyük projeye imza attıklarını söyleyen Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef, "GAB (Güvenilir Araştırma Belgesi) ve SES ( Sosyo Ekonomik Statü) projeleri ile araştırma sektörüne önemli bir katkı sağladık. Bu projeler ile sektördeki haksız rekabetin önüne geçmeyi amaçlıyoruz." dedi. 1988 yılından bu yana faaliyet gösteren Kamuoyu Araştırmacıları Derneği’nin Türkiye’de pazarlama araştırmaları konusunda çalışanları bir araya toplamayı amaçladıklarını ifade eden Elhadef, araştırma sektörü ve kamu kesiminde kullanılmak üzere ekonomik ve sosyal konulardaki araştırma çalışmalarını arttırmayı hedeflediklerini söyledi. Derneğin çalışma prensiplerinden de bahseden Jale Elhadef, "Dernek yönetimleri iki sene süre ile göreve geldikleri zaman

SEÇİMLE YILDIZI PARLAYAN ARAŞTIRMA PAZARI GELECEK VAAT EDİYOR

Türkiye'de yatırım yapmak isteyen yabancı sermayenin çalışmaları ve seçim nedeniyle araştırma pazarı hareketlendi. Seçimle yıldızı parlayan Türk araştırma pazarı gelecek vaat eden sektörler arasında yer alıyor. Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef, araştırma sektöründe son 3-4 yıldır giderek artan bir ciro artışı görüldüğünü belirtti. Bu yılki seçimlerin de sektörün siyasi araştırmalar kanadında bir hareketlilik sağladığını ifade eden Elhadef, ''Bunun yansımalarını 2008 Mart ayında yapılacak sektör büyüklüğü toplantısında göreceğiz'' dedi. Araştırma sektörünün yılı cirosunun 94 milyon dolar civarında olduğunu, saha elemanları ile 2 bin kişinin istihdam edildiğini söyleyen Elhadef, ''Sektörün olması gereken potansiyeli ise reklam harcamasının yüzde 10'u. 2 milyar dolar reklam pastasının büyüklüğü düşünülürse bunun 200 milyon dolar civarı seyretmesi hedefleniyor'' dedi. Dünyadaki