SEÇİMLE YILDIZI PARLAYAN ARAŞTIRMA PAZARI GELECEK VAAT EDİYOR

Türkiye'de yatırım yapmak isteyen yabancı sermayenin çalışmaları ve seçim nedeniyle araştırma pazarı hareketlendi.
Seçimle yıldızı parlayan Türk araştırma pazarı gelecek vaat eden sektörler arasında yer alıyor.
Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Genel Koordinatörü Jale Elhadef, araştırma sektöründe son 3-4 yıldır giderek artan bir ciro artışı görüldüğünü belirtti.
Bu yılki seçimlerin de sektörün siyasi araştırmalar kanadında bir hareketlilik sağladığını ifade eden Elhadef, ''Bunun yansımalarını 2008 Mart ayında yapılacak sektör büyüklüğü toplantısında göreceğiz'' dedi.
Araştırma sektörünün yılı cirosunun 94 milyon dolar civarında olduğunu, saha elemanları ile 2 bin kişinin istihdam edildiğini söyleyen Elhadef, ''Sektörün olması gereken potansiyeli ise reklam harcamasının yüzde 10'u. 2 milyar dolar reklam pastasının büyüklüğü düşünülürse bunun 200 milyon dolar civarı seyretmesi hedefleniyor'' dedi.
Dünyadaki araştırma pazarının büyüklüğünün Türkiye'den kat kat fazla olduğuna işaret eden Elhadef, 2005 yılı verilerine göre sektörün dünya genelindeki cirosunun 23,3 milyar dolar olduğunu, bunun 10,4 milyar dolarını sadece Avrupa'nın oluşturduğunu belirtti.
Seçim anketlerinden çıkan sonuçlara ilişkin de Elhadef, ''Özellikle üyelerimizin yaptığı ve kamuoyu ile paylaşılan çalışmalarda verilen tahminlerin gerçekle bire bir örtüştüğü gerçeğini gözler önüne serdi. Giderek bilinçlenen bir sektör oldu'' diye konuştu.

-''YABANCILAR GELECEK VAAT EDEN SEKTÖRLERE İLGİ DUYUYOR''-

Kamuoyu araştırmasını siyasi partiler yaptığı ve yaptırdığı gibi ekonomide faaliyet gösteren herhangi bir firmanın da stratejisini belirlemek adına yaptırabildiğini dile getiren Elhadef, pazarlama süreçlerini bilinçli yönlendiren firmaların başarılarının araştırmaya olan inanç sayesinde şekillendiğini vurguladı.
2000'li yıllardan günümüze gelindiğinde, AB entegrasyon sürecinde sektörde iki kollu rüzgar estiğini belirten Elhadef, yabancı araştırma şirketlerinin yerli firmalarla birleşmeleri ve Türkiye'de yatırım yapmak isteyen yabancı sermayenin çalışmalarının araştırma pazarını hareketlendirdiğini kaydetti.
Şu anda 8 adet yabancı araştırma şirketinin Türkiye pazarında faaliyetini sürdürdüğünü ifade eden Jale Elhadef, ''Her birinin genel müdürü Türk. Yabancılar gelecek vaat eden sektörlere ilgi duyuyorlar. Giderek büyüme gösteren Türk araştırma pazarı da bunlardan biri'' dedi.

-''GAP'I OLAN ARAŞTIRMA ŞİRKETLERİ İLE ÇALIŞILMASINI TAVSİYE EDİYORUZ''-

Güvenilir araştırma markasını taşımaya hak kazanan araştırma şirketlerine Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Derneği tarafından resmi belge verileceğini söyleyen Elhadef, ''Araştırma sektörü Ekim başı 'Güvenilir Araştırma Belgesi' (GAP) alıcılarını açıklayacağız. Bundan böyle GAP'ı olan araştırma şirketleri ile çalışılmasını tavsiye ediyoruz'' diye konuştu.

-''ÖZÜR BEKLEMİYORUM, İNSANLAR HATA YAPABİLİR''-

Seçim anketlerinde doğruya yakın sonuçlar yakalayan KONDA Araştırma ve Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Tarhan Erdem ise seçim anketi çalışmalarında bilinen teknikleri uyguladıkların, son araştırmada 150'den fazla insan çalıştırdıklarını ve ona göre sonucu ilan ettiklerini belirtti.
Yalnız kedisinin değil başka kurumların da doğruya yakın sonuçlar yakaladığını ifade eden Erdem, ''Bir çok insanın eleştirmesine rağmen şuna inanıyorum; Türk araştırma kurumları özellikle siyasi araştırmalarda başarılıdırlar. Tabi hepimizin zaman zaman sapmaları, yanlışları olmaktadır ama genel olarak baktığımızda başarılıdır. Türkiye ne kadar gelişiyorsa araştırmacılar da o kadar gelişiyor'' dedi.
Tarhan Erdem, ''Sizi eleştirenlerden özür bekliyor musunuz?'' şeklindeki bir soruya karşılık da, ''Hayır. İnsanlar yanlış şeyler söyleyebilir, hata yapabilir. Hepimiz hata yapıyoruz. Ben de yazarım, netice itibariyle her söylediğimizin isabetli olduğu söylenemez. Bazı arkadaşlarımız da öyle düşündüler ve öyle yazdılar'' diye yanıtladı.
Ankete katılanların yüzde 70'inin ekmek parasını düşünerek oy verdiğini ifade eden Erdem, ''Anket soruları arasında 'Oy vereceğiniz partiyi belirlerken neleri dikkate alırsınız?' sorusu vardı. İki seçenekli bu soruda yüzde 78 'ekonomik durum ve beklentileri dikkate alarak' oy verdiğini belirtti. Yolsuzluk yüzde 39, asayiş yüzde 15, dış politika yüzde 10, yüzde 14 demokrasiye yönelik kaygılar, yüzde 10 da laiklikle ilgili kaygılar geldi. Denekler bunların ikisini söyledikleri için toplamı yüzden fazla'' dedi.
Kaynak: tv8

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?