Kayıtlar

Seçim sonrası bizleri bekleyen gündem

Yaklaşık bir aydır çok yoğun şekilde seçim senaryolarının, anketlerin ve adayların bütün medya üzerinden tartışıldığı bir ortamı geride bıraktık. Artık söz bizlerin olacak ve pazar günü oy vermek üzere sandık başında olacağız. Seçim sonuçları ne olursa olsun, artık biraz da seçim sonrasında finans piyasalarını nasıl bir gündemin beklediği konusuna eğilmek gerekiyor. Seçim sonrasında başa gelecek iktidar partisinin veya partilerinin önünde birçok soru işaretiyle çevrili sorunlar olacak. Bozulan bütçe dengelerinin nasıl toparlanacağı, IMF ile Mayıs 2008 sonrasında ilişkilerin ne boyutta devam edeceği, AB ile ilgili yapılacaklar, terör problemine nasıl yaklaşılacağı, sosyal güvenlik reformunun hayata geçip geçmeyeceği, işsizlik ile ilgili neler yapılabileceği, değerli YTL ile yaşam zorluklarını çözüp çözemeyeceğimiz ve aklınıza gelebilecek birçok soru işareti ve sorunla dolu bir ortam bizi bekliyor. Ekonomiyle ile ilgili problemleri şimdilik bir kenara bırakalım ve seçimlerin hemen ardınd

Türkiye araştırma sektörü yeni bir seviyeye geçiyor

Ipsos KMG lansmanı için 11 Eylül 2007’de araştırmacılar biraraya geliyoruz. Şimdiden not edersenizde fayda var. Toplantıya Ipsos Başkanı Didier Truchot da katılacak. En büyük reklam verenlerin tercih ettiği, reklam testlerinde dünya lideri olan Ipsos ASI ’nin yetkilileri reklam testleri ve marka-reklam izleme ölçümlerini nasıl yürüttüklerini anlatacaklar. Ipsos Mori uzmanları kurumsal itibar yönetimini, Ipsos Loyalty uzmanları sadakat-memnuniyet araştırmalarını, Ipsos Novaction uzmanları markanın geleceğini tahmin etme yöntemlerini paylaşacaklar. Ipsos Insight uzmanları ise marka inovasyon sürecine hangi araştırmalarla eşlik ettiğimizi aktaracaklar. Tüketim panelleri ve perakende ölçümlerindeki gelişme planlarımızı paylaşacağız. Türkiye araştırma sektörünün bu yeni seviyesinde buluşmak dileğiyle. CONTACT US Address: Ali Nihat Tarlan Cad. Ertas Sok. No:6/A 34752 Icerenkoy Istanbul / TURKEY Phone: +90 216 572 56 56 Fax: +90 216 572 79 99 E-mail: info@ipsos-kmg.com

Ekonomide temmuz değerlendirmesi...

Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Müdürlüğü tarafından hazırlanan Temmuz ayına ilişkin "Dünya ve Türkiye Ekonomisindeki Gelişmeler" ile Oyakbank Hazine Grubu Ekonomik Araştırmalar Bölümü" tarafından hazırlanan bültenlerde, Türkiye ekonomisinde yaşanan son gelişmeler değerlendirildi. İş Bankası, yılın ilk çeyreğinde 'beklentilerin üzerindeki' büyümeye karşın, yıl genelinde yüzde 5'lik büyüme tahminini korurken, Oyakbank, tarihin en rahat seçim dönemlerinden birinin yaşandığına işaret ederek, Meclis'e kaç parti gireceğinin önemli olduğuna vurgu yaptı. Türkiye iş Bankası'nın aylık bülteninde, iç talepteki yavaşlamanın, ihracatın güçlü seyri ve turizm gelirlerindeki artışın cari açığı olumlu etkilediği belirtildi. Bu çerçevede, önümüzdeki aylarda cari açıktaki yavaşlamanın devam etmesini bekledikleri ifade edilen bültende, enerji fiyatlarının seyrinin cari açığı olumsuz etkileyebileceği üzerinde duruldu. Bültende şöyle denildi: "Cari açığın yü

Sigarada `raf` kavgası başladı, TEKEL isyanda...

Tekel Genel Müdürü Fahri Arıkan, özel sektörün `gizli anlaşmalar` yaptığını, kendi ürünlerinin ise stand ve raflarda en alt sıralara konulduğunu ileri sürdü. Tekel Genel Müdürü Fahri Arıkan, atılan yeni adımlar sayesinde, sigara bölümünde 267 milyon YTL faaliyet zararından 199 milyon YTL kara geçildiğini bildirdi. Arıkan, özel sektör firmalarının "gizli anlaşmalar" yaparak stant ve raf yaptırdıklarını, bunun sonucu olarak Tekel ürünlerinin bayilerde görünmeyen yerlerde teşhir edildiğini, bunun ise haksız rekabete neden olduğunu söyledi. Haksız rekabet var Perakende sektöründe zaman zaman haksız rekabetle karşılaştıklarına dikkat çeken Arıkan, Tekel ürünlerinin görülmeyecek raflarda sergilendiğini, bunun da haksız rekabet denebilecek bir durumu ortaya çıkardığını kaydetti. Bu konuda daha etkin önlemlerin alınması gerektiğini, halkın milli duygularla harekete geçebileceğini dile getiren Arıkan, TEKEL`in milyonlarca ailenin geçim kaynağı konumunda bir firma olduğunu belirtti. Ar

Sanayi üretimi yüzde 5.2, rakı üretimi yüzde 102 arttı...

Rakı üretimi mayıs ayında yüzde 102.7 artışla 3 milyon 266 bin litreye yükseldi. Rakı üretimindeki artışın yaz tüketimine bağlı olduğu yorumu yapıldı. Türkiye İstatistik Kurumu, mayıs ayı Sanayi Üretim Endeksi'ni açıkladı. Buna göre, sanayi üretimi yılın ilk beş ayında ortalama yüzde 6.1 arttı. Madencilikte üretim yüzde 12.1 artarken, imalat sanayinde yüzde 5.5 artış gösterdi. Elektrik, gaz ve su ortalama yüzde 9.4 artış gösterdi. Mayısta, geçen yılın aynı ayına göre sanayi üretimi yüzde 5.2 artarak 150.9 endeks değerine ulaştı. Madencilik yüzde 18 artışla 113.5, imalat sanayi yüzde 4.3 artarak 150.6, elektrik, gaz ve su yüzde 8.6 artarak 176.2 oldu. Seçilmiş sanayi maddelerinin mayıs ayında, geçen yılın aynı dönemine göre değişimine bakıldığında; taşkömürü yüzde 26 artarak 301 bin 947 ton, linyit yüzde 34.2 artarak 5 milyon 876 bin 64 ton oldu. Buğday unu üretimi yüzde 1.9 azalarak 179 bin 678 tona gerilerken, rakı üretimi yüzde 102.7 artışla 3 milyon 266 bin 730 litreye yükseldi.

Türkiye`de marka olmadan yurtdışında başarı hayal...

Yıllık 400 ton altın, 300 ton gümüş işleme kapasitesine sahip, yaklaşık 500 bin kişinin çalıştığı kuyumculuk sektöründe her yıl ortalama 200 ton mücevher üretimi yapılıyor. Külçe altın ithalatında Türkiye ilk beşte yer alıyor. Külçe altın ithalatı 2005 yılında 269 ton iken geçen yıl 192 tona geriledi . Mücevher ihracatına gelince, 2006`da 45 ton olarak gerçekleşti. Bavul ticareti ve turistlere satışlarla 2006 yılı toplam ihracat rakamı 111 tona ulaşırken, yurtiçi satışlar bir önceki yıla oranla yüzde 26 oranında azalarak 102 tona geriledi . Geçen yıl altından mamul mücevher ve kuyumcu eşyası ihracatının parasal değeri 980,8 milyon dolar olurken, 2007 yılı Ocak -Mart döneminde sektör ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30,7`lik bir artışla 338,2 milyon dolara ulaştı. Bu artış 2007 yılının tamamına yansıdığında matematik bir hesapla işlerin iyi gittiğini söylemek mümkün. Birbirlerini 25 yıldan bu yana tanıyan dört altın takı üreticisi (Mioro, Trend Gold , Sözer ve HSC ) arkadaş

Türkiye, Avrupa internet kullanımında 7. sırada...

Avrupalıların yüzde 38,9'u internet kullanıcısı iken, Avrupa ülkeleri arasında en fazla internet kullanan ülke 50 milyon 471 bin 212 kişi ile Almanya. Türkiye ise 16 milyon internet kullanıcısı ile 7. sırada yer alıyor. Dünya İnternet İstatistikleri Sitesi verilerine göre, toplam nüfusu 809 milyon 624 bin 686 olan Avrupa ülkelerinde, 314 milyon 792 bin 225 kişi internet kullanıyor. 50 milyon 471 bin 212 internet kullanıcısı ile Avrupa'da internetin en fazla kullanıldığı ülke Almanya'yı, 37 milyon 600 bin kişi ile İngiltere, 30 milyon 837 bin 595 kişi ile Fransa izliyor. İtalya'da 30 milyon 763 bin 940 kişi, Rusya'da 28 milyon kişi, İspanya'da 19 milyon 765 bin 32 kişi internet kullanırken, Türkiye ise 16 milyon internet kullanıcısı ile 7. sırada bulunuyor. Hollanda'da 12 milyon 60 bin kişi, Polonya'da 11 milyon 400 bin kişi internet kullanıyor. Almanya'da nüfusun yüzde 61.2'si, İngiltere'de yüzde 62.3'ü, Fransa'da yüzde 50.3'ü int