Kayıtlar

Coca-Cola'dan Doğadan Gıda haberiyle ilgili açıklama...

Coca Cola İçecek, bir ekonomi dergisinde yer alan "Doğadan Coca Cola'nın oldu" başlıklı habere açıklık getirdi. Doğadan Gıda şirketiyle herhangi bir görüşmeleri olmadığını açıklayan şirket, The Coca Cola Company'nin bağlı ortaklığı ile soz konusu şirket arasında görüşmelerin sürdüğü ve bu görüşmelerin tamamlanması durumunda, şirket olarak The Coca Cola Company ile mevcut şişeleme sözleşmesi gereği yeni durumu ayrıca değerlendireceklerini bildirdi. Coca Cola İçecek AŞ, İMKB'ye durumla ilgili şu açıklamada bulundu: "Para dergisinin 20.05.2007 tarihli sayısında "Doğadan Coca Cola'nın oldu" başlıklı habere istinaden İMKB tarafından Şirketimizden açıklama istenmiştir. Sirketimizin habere konu olan Doğadan Gıda Ürünleri Sanayi ve Pazarlama A.S. ile herhangi bir görüşmesi bulunmamakta olup The Coca Cola Company'nin (TCCC) bir bagli ortaklığı ile sozkonusu sirket arasinda gorusmelerin tamamlanmasi durumunda Coca Cola İçecek ile TCCC arasındaki mevcu

Carrefour reklamı nedeniyle mercek altında...

22 Mayıs’da Carrefour 4 ayrı suçlamadan Fransız mahkemesi karşısında olacak. Yerel basının haberlerine göre, zararına satış ve ticari anlaşmalarla ilgili olan bu suçlamalar nedeniyle, Carrefour 22.5 million dolar para cezasına çarptırılabilir. Carrefour’a yöneltilen suçlamalar, reklamı yapılan ürünlerin yeterli sayıda bulunmaması, vaad edilen fiyattan ürünlerin satılmaması ve grubun katalogunda yapılan tanımlamalara Carrefour ürünlerinin uymaması. Sonuç olarak, Paris bölgesindeki 15 supermarket Ekim 2004 ile Ağustos 2005 arasında zararına satış yapmakla suçlanıyor. Grup aynı zamanda, 28 tane büyüklü küçüklü satıcı ile imzalanan ticari anlaşmalara uymamakla da suçlanıyor.

'Pazar araştırmalarına karşıyım reklamlarımda kalıpları yıkarım'...

Mavi Jeans, Türkiye`nin yanı sıra tüm dünyada gösterilecek reklam kampanyasında ünlü reklamcı Toscani ile çalıştı. Mavi Jeans`ın yeni reklam kampanyası için anlaştığı dünyaca ünlü İtalyan reklamcı Oliviero Toscani, reklam kampanyalarında pazarın isteklerinin bugüne kadar yapıldığını belirterek, pazar araştırmalarına karşı olduğunu söyledi. Yeni raklam kampanyası için "Akdeniz"den ilham aldığını dile getiren Toscani, "Ben bu markayı olduğu gibi yansıtıyorum. Tabi her zamanki alışılmış kalıpları tersine çevirerek" diye konuştu. AKDENİZLİ KONSEPTİ Toscani, Mavi Jeans`in, çekimleri Paris`te yapılan, "Akdenizli" konseptli yeni global reklam kampanyasının tanıtımı için İstanbul`a geldi. Düzenlenen basın toplantısında konuşan Toscani, yeni reklam kampanyasında yerel motiflerin kullanıldığına dikkat çekerek, "Mavi Jeans`in yapmaya çalıştığı biraz kışkırtıcı bir şey. Jean markasıyla Avrupa`yı ele geçirmeye çalışıyor" dedi. Reklamlarda ünlü yıldızların kul

Bimeks CEO'su Akgiray: Peşin fiyatına taksit sürdürülebilir değil...

Bimeks Üst Yöneticisi (CEO) Vedat Akgiray, tüketici elektroniği pazarının dünyada 750 milyar dolar, Türkiye'de ise yüzde 1'lik payla 7-7,5 milyar dolar büyüklüğe sahip olduğunu, Türkiye'nin ekonomik büyüklüğüne bakıldığında bu payın yüzde 2 olması gerektiği için potansiyelinin geniş olduğunu kaydetti. Elektronik perakendeciliği sektöründe bulunan markaların, kolay rekabeti seçtiğini ifade eden Akgiray, ''Elektronik perakendeciliğinde, Wal-Mart'ın yaptığı doğruların çoğunu yapmadık, yanlışların çoğunu yapmaya devam ediyoruz'' diyerek, bu alanda karlılığın ciddi sıkıntılı hale geldiğini belirtti. Akgiray, peşin fiyatına taksit sayısına odaklı pazarlama kavgası bulunduğuna dikkat çekerek, fiyat rekabetinin anlaşılabilir bir şey olduğunu, peşin fiyatına taksit uygulamasının ise Türkiye gibi bir ülkeye uygun olmadığını anlattı. Faizin yüzde 18-19 düzeyinde olduğuna işaret eden Akgiray, ''Peşin fiyatına 12 taksitte, müşteriler yüzde 8-9 gibi bir paranı

Siyasete ve gündeme duyarlı tüketici devri artık sona erdi!

30 ilde 6 bin hanenin günlük tüketimini ölçen KMG Araştırma'nın CEO'su Vural Çakır,"Eskiden ülkedeki her belirsizlik alışveriş sepetine yansır, tüketici frene basardı. Artık o dönem bitti, ama üretici hâlâ korkuyor" diyor.. Türkiye'nin 30 ilinde 6 bin hanenin günlük tüketimlerini Hane Tüketim Paneli araştırması ile ölçen KMG Araştırma'nın CEO'su Vural Çakır, "Ne Cumhurbaşkanlığı seçimi, ne de genel seçimler. Artık tüketici bu tür şeyleri tehdit olarak algılamıyor. Bunu günlük tüketimlerinden anlıyoruz, frene basmıyor. Eğer bir frene basma eğilimi varsa, o da üreticiye ait" dedi. Eskiden en küçük bir belirsizlikte tüketicinin harcama iştahında kesilme gözlemlediklerini anlatan Çakır, "Artık tüketici, 'Bu benim hayatımı etkilemez' noktasına geldi. Bunu bir inanç olarak da yorumlayabiliriz, ülkenin hareketliliğini kanıksama olarak da. Geçen yılın aynı dönemine göre harcamalar reel olarak yüzde 6 arttı" diye konuştu. Türkiye'de

Şirket Evliliklerinin %91’i Başarılı Olamıyor

Kültür Şoku Başarıyı EngelliyorDünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketlerinden Hay Group’un yaptığı araştırmaya göre şirket evliliklerinin %90’dan fazlası, kurum kültürlerinin ve organizasyon yapılarının doğru olarak entegre edilememesi nedeniyle başarılı olamıyor. Birleşme ve satınalma tecrübesi olan üst düzey yöneticilerle yapılan araştırma, birleşmelerin sadece %9’unun “tamamen başarılı” olarak değerlendirildiğini ortaya koyuyor. Araştırmanın detaylı bulguları Hay Group’un yakında yayınlanacak Tehlikeli İlişkiler: Birleşme ve Satınalmalar – Bütünleşme Oyunu başlıklı raporunda mevcut. Bu rapor için Hay Group, Avrupa’da son üç yılda gerçekleşen 200’ün üzerinde birleşme ve satınalmayı inceledi. Araştırma, birleşme ve satınalmaların patlama yaşadığı ve ¹1.35 trilyon € gibi inanılmaz bir rakama ulaştığı 2006 senesinin ardından 2007’de de bu sürecin devam edeceğini gözler önüne sererken endişe verici noktalara parmak basıyor. Hay Group Avrupa M&A Direktörü ve raporun yazarı Da

Oturum açılsın, oyun başlasın!

Hepimiz Bill Gates’in çocuklarıyız ve biliyoruz ki, iyilik de kötülük de ondan gelir. Bilgisayar dünyasının çok tanrılı olmasını dilesek de, internetteki ilkleri hep Microsoft ile birlikte yaşadığımızı itiraf etmemiz gerek. Tıpkı MSN Messenger’da olduğu gibi. Alternatif programlar olsa da, popülaritesini kimselere bırakmayan MSN Messenger, 5 yıldır hayatımızda. Ve rahatlıkla söyleyebiliriz ki, o artık bir fenomen. 5 yılda MSN, sohbetin bahane, kendini göstermenin şahane olduğu kişisel bir medya aracı haline geldi. Artık, kullanıcıların son dakika ruh hallerini, hayatının flaş haberlerini gireceği bir mecrası ve bunları okuyacak bir kitlesi var çünkü. Durum böyle olunca, herkes iyi reyting getirecek takma isimlerin (nick name) ve resimlerin (avatar) peşine düştü. “Kişisel iletisinden”, “ne dinliyorum” özelliğine kadar her şeyde, oluşturduğu kimliği yeniden üretti. Peki ama nasıl? İşte giderek bireysel bir medyaya dönüşen MSN’de adım adım kimlik inşası: 1. Nick (Takma ad) Bir takma isim