Kayıtlar

10 yıl sonra AB'ye tam üyeyiz

Türkiye’nin nicedir 10 yıl sonra AB’deyiz sözleri artık yeni nesiller için de tanıdık olacak. Avrupa Birliği genişlemeden sorumlu komiser Oli Rehn 10-15 yıl içerisinde Türkiye’nin AB’ye üye olduğunu beklediğini söylemiş. Bu sözler ne kadar tanıdık öyle değil mi? Biz de bu sözlerle büyüdük… Şimdi yeni yeni kendini bilmeye başlayanlar da… Türkiye’nin AB süreci gerçekten de göz yaşartıcı bir süratle ilerliyor. En son 2015 olan tam üyelik hedefi, bu süre de faize tabi olduğundan şimdi 2018 en erken olacak şekilde modifiye edildi. Tıpkı daha önce de olduğu gibi. Bizim AB sürecimiz “toplama arabalar gibi”… Yamama, yapıştırma modeliyle Türkiye’yi AB’ye sokmaya çalışan hükümetler, ilk etapta bu heyecan ile halkı oyalayıp güzelce koltuklarına yerleşince, AB sürecinin kolay bir süreç olmadığına ikna oluyorlar ve süreç bir anda durma noktasına geliveriyor. Nedense bu hep sonradan anlaşılıyor. Zaten Türkiye içerisinde de her daim AB karşıtı ve biz bize yeteriz anlayışında geniş bir taban olduğunda

Yapay zekanın ziyaretçileri artıyor

Yapay zeka kullanılarak tasarlanmış Türkiye’nin düşünebilen ve öğrenebilen ilk internet sitesi PROVOKATOR.COM ’u üç günde 2000 kişi ziyaret etti. PROVOKATÖR’ün ileri yazılım teknikleri kullanarak tasarladığı ve programladığı yüksek zekalı internet sitesini ziyaret edenler arasında profesyonel yöneticiler, iletişim fakültesi öğrencileri, reklam yaratıcıları ve farklı ilgi gruplarından kişiler bulunuyor. PROVOKATÖR’ün “LAB” adını verdiği bu özel sistem, ajansın kurucuları, yapısı, vizyonu, misyonu, reklam felsefesi, yaratıcı ekibi, sektörel üyelikleri, akademik çalışmaları, müşterileri ya da işleri hakkında bilgi almak isteyen ziyaretçilere yanıtlar veriyor. Şirket bilgileri, pazarlama ve reklam üzerine aydınlatıcı yorumlar ve keyif verici günlük konuşmalarla tamamlanıyor. LAB öğrenen bir sistem olduğu için, yapay zekanın kapasitesi her geçen gün genişliyor.

O şimdi Pert :'((

Resim

Hayatınızı Değiştirecek 62 Öneri

Özellikle bilişim sektöründe hayatınızı değiştirecek 62 öneri. Genel olarak kendi deneyim ve gözlemlerimden derledim. Öneriler dört ana konuyu içeriyor "Kişisel Gelişim", "Zamanı Verimli Kullanma", "Proje Geliştirme" ve "İş Hayatı". Kendinizi Geliştirin ... Kitap okuyun, Silahınızı tanıyın , Kısayolları öğrenin, Bilmediğinizi bilin, anlayın ve itiraf edin, Paranın alabileceği en iyi sistemi, en iyi monitörü, en iyi klavyeyi, mouse' u, masayı ve sandalyeyi alın. Eğer hayatınızın %50' sini bu ekran karşısında geçirecekseniz bunu hakediyorsunuz demektir, Bir konuyu biliyorsunuz diye o konuda dinozor olmayın, yeni konulara vakti gelince kendinizi adapte edin, Bir blog tutun, sadece kendinize özel olabilir ama bir blog tutun, Ne istediğinizi bilin, Ne yaptığınızı ve hayatınızı düzenli olarak sorgulayın, işleri akışına bırakmayın, Seçeneklerinizi bilin, Kovalayan Yakalar, Başkalarının sizi hayallerinizden vazgeçirmesine izin vermeyin, Yeni tekn

Ali Sabancı ile Osman Müftüoğlu organik market zinciri kuruyor...

Yakında Türkiye’nin ilk drug-store’ları, ESOM’larla tanışacağız. Bu işin mimarları Prof. Dr Osman Müftüoğlu, Ali Sabancı ve Emine Kamışlı. Şevket Sabancı tarafından kurulan, şemsiyesi altında Pegasus Havayolları, Medline, City Farm gibi markalar olan Esas Holding’in ’ES’i ile Prof. Dr. Osman Müftüoğlu’nun ’OM’u markanın adını oluşturdu. ESOM adı altında kurulacak olan mağazalarda sağlık görevlilerinin danışmanlığı eşliğinde organik gıdalar, organik kozmetik ürünleri, diyet gıdalar, minik estetik aletleri, rahatlatıcı masaj ürünleri, vitaminler, organik tekstil ürünleri, bitki çayları, mumlar satılacak. City Farm kapanıyorEsas Holding çatısı altında olan organik gıdaların satıldığı City Farm’lar ise kapanıyor. 10 City Farm mağazasından yalnızca İstinye Park’taki açık kalacak. Bu arada City Farm markası marketlerde satılmaya devam edecek ve diğer City Farm mağazaları ESOM’lara dönüşecek. Nisan ayında 3 ESOM mağazası açılacak. Ortaklar, iki yıl içinde 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Esa

En pahalıya biz alıyoruz...

Dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşayan insanların satın alma güçlerini gösteren verilerden en önemlisi kişi başına düşen milli gelir rakamlarıdır. Ülkelerin milli hasılalarının nüfusa bölümüyle bulunan kişi başı milli gelir rakamları bazen gerçek alım gücünü yansıtmayabilir. Bu nedenle de zaman zaman değişik enstrümanlar kullanılır. Bunlardan en popüler olanı saygın ekonomi dergisi The Economist’in yıllardır kullandığı Big Mac Fiyat Endeksi. McDonald’s restoran zincirinin en çok satan ürünü Big Mac, ülkeden ülkeye değişen fiyatıyla o ülkenin para birimi ve alım gücü hakkında fikir verir. Değerli YTL’nin sonucuYani bu endeks, döviz kurları arasındaki oranların, kağıt üstündeki gibi olup olmadığını da kontrol etme imkanı verir. Bir örnek verecek olursak. ABD’de Big Mac’in ortalama fiyatı 3.26 dolar. Türkiye’de ise 4.12 dolar. Türkiye’deki hamburger fiyatını ABD’deki fiyata bölersek 1.26 oranı çıkar. Döviz kuru bugün 1.25-1.26 aralığında olduğuna göre, BigMac Endeksi ile “exchange rate” olm

Sanal alışverişten % 41 ´vergi kaybı´...

Ankara Ticaret Odası (ATO), faturasız ve belgesiz satış yapan yurtdışı menşeli internet sitelerinin devleti yüzde 41 vergi kaybına uğrattığına işaret etti. ATO hazırladığı "Online Kayıtdışı Ekonomi" başlıklı raporuna göre, internet üzerinden faaliyet gösteren çok sayıda sitede, ayakkabıdan çantaya, bebek eşyalarından kitaba, bilgisayardan DVD oynatıcısına, parfümden makyaj malzemesine kadar birçok ürün ürün satışa sunuluyor. Faturasız satılmaları nedeniyle Türkiye´deki fiyatlara göre daha ucuz olan bu sitelerin vatandaşlarca da cazip görülmesi, kayıtdışı ekonomiyi körüklüyor. 100 dolarlık fatura kesiliyorBaşta Uzakdoğu olmak üzere yurtdışı menşeli bu sitelerin, vatandaşların kredi kartı ya da online bankacılık sistemiyle yaptığı alışverişleri istediklere adrese postayla "hediye" altında gönderdiği ifade edilen raporda, vatandaşın verdiği siparişlerin fazla olması durumunda, Türkiye gümrüklerinde şüphe uyandırmaması için birden fazla pakete bölünerek gönderildiğine d