Kayıtlar

Samsung, ilk cep telefonu mağazasını Şişli'de açtı...

Hem Dünya'nın hem Türkiye'nin öncü firmaları arasında yer alan Samsung, İstanbul'daki ilk cep telefonu mağazasını Şişli'de açtı. Son yıllarda sunduğu ürünlerle sektöründe ilklerin sahibi olan Samsung, Şişli'deki mağazada tüm modelleriyle tüketicisiyle buluşuyor. Geçtiğimiz günlerde Dubai'de lansmanı yapılan dünyanın en ince telefonlarından oluşan Ultra II serisinin yanı sıra Beyonce'nin de tanıtımlarında yer aldığı F300 modeli gibi en yeni ürünler de mağazanın vitrinleri süslüyor. Önemli isimlerin katıldığı açılış töreninde konuşma yapan Samsung Genel Müdürü C.S.Lee, Türk tüketicisinin teknolojiyle birlikte tasarıma da çok önem verdiğini ve artık daha bilinçli olduğunu söyledi. Samsung'un dünyada tasarım denilince ilk akla gelen markalardan biri olduğu belirten Lee, aynı zamanda teknoloji harikası ürünleriyle kısa zamanda çok büyük bir başarı kaydettiklerini ekledi. Gelecek günlerde yeniliklerin devam edeceğini söyleyen Lee, ürünlerini sergilemek için bu

Google 625 milyon dolara Postini'yi aldı

Resim
Önce YouTube daha sonra da ardı arkası kesilmeyen sansasyonel satın alımlarla geleceği parlak birçok şirketi bünyesine katarak tekelleşme yolunda emin adımlarla ilerleyen arama devi Google bu seferki "alışveriş"inde yine dudak uçuklatan bir rakamla gündemi sarstı.Güvenlik çözümleri sağlayan Postini isimli firma tam 625 milyon dolara Google tarafından satın alındı. Web ve e-posta güvenliği konusunda kendi sektöründe başarıyla hayatını sürdüren şirket 35 bin işyerinde yaklaşık 10 milyon kullanıcıya hizmet veriyordu.Google bu satın alımla birlikte, şirketin güvenlik çözümlerini kendi servisleri olan Gmail ve Google Talk gibi mesajlaşma yazılımlarına entegre olarak kullanarak hizmet kalitesini artırmayı hedefliyor.

Araştırma konusunda neredeyiz

Avrupa Birliği'nin (AB) geçen ay hazırladığı Bilim, Teknoloji ve Yenilikler (Key Figures 2007 on Science, Technology and Innovation) raporundaki ilgi çekici bazı veriler şöyle: Türkiye'deki araştırma ve geliştirme çalışmalarının yüzde 57'si devlet tarafından yapılıyor. Özel sektörün bu konudaki payı sadece yüzde 37.9. Oysa, gelişmiş ülkelerde, özel sektörün payı yüzde 80.4'e kadar çıkıyor. Üstelik, AB üyelerinden, sadece Bulgaristan, Malta, Romanya, Slovakya ve Türkiye'de özel sektörün araştırmaya ayırdığı yatırımlar gittikçe düşüyor. Kısacası, özel sektörün daha çok araştırma yapmasını teşvik etmeliyiz. Türkiye'de yüksek teknoloji gerektiren konularda yapılan araştırmalar, toplam araştırmaların sadece yüzde 29.4'ü mertebesinde. Bu oran, AB'de ortalama yüzde 46.7'e ve gelişmiş ülkelerde yüzde 70.3'e kadar ulaşıyor. Kısacası, sadece araştırma yapılması değil, araştırmaların yüksek teknoloji gerektiren konularda yapılmasını da teşvik etmeliyiz.Eğit

Eminönü`ndeki tekstilciler Giyimkent`e taşınıyor...

Eminönü Belediyesi ve Giyimkent anlaştı. Tarihi yarımadada kalan son tekstil toptancıları da şehir dışına çıkıyor. Eminönü, Mahmutpaşa ve Mercan`da yer alan toptan tekstilcilerin bölgeden çıkarılıp Giyimkent`e taşınmaları ve tarihi yarımadanın yeniden düzenlenmesine dönük olarak, Eminönü Belediyesi ile Giyimkent arasında süregelen tartışma, uzlaşmayla sonuçlandı. Giyimkent Başkanı Abdullah Çınar, Giyimkent genel kurulunda, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve Eminönü Belediye Başkanı Nevzat Er ile yaptıkları toplantıda, sorunun çözülmesi için tarihi yarımadada ilk etapta yayalaştırma çalışmalarını başlatılması, ulaşımda düzenlemeler yapılarak bölgenin kısmen trafiğe kapatılması ve kamyon ile kamyonet trafiğinin sınırlanması konusunda karar alındığını söyledi. Giyimkent`in harekete geçirilmesi noktasında öncelikle tarihi yarımadanın hedefleriyle örtüşen ortamda ilk müdahaleyi yerel yönetimlerin yapması gerektiğini kaydeden Çınar, İstanbul`un 2010 Avrupa Başkenti olmasına

Otomotiv satışları, yılın ilk yarısında yüzde 29 geriledi...

Binek ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,9 oranında daraldı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomotiv pazarında 2007 yılı Ocak-Haziran ayları arasında binek ve hafif ticari araç satışları 233 bin 169 adet olarak gerçekleşti. Pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,9 oranında küçüldü. Bu yılın Ocak-Haziran döneminde binek otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30,5 azalarak 139 bin 131 adede geriledi. Hafif ticari araç satışları da aynı dönem için, geçen yıla oranla yüzde 26,5 gerileyerek 94 bin 38 adet olarak gerçekleşti. 2007 yılı Haziran ayında 30 bin 126 adedi binek, 18 bin 548 adedi hafif ticari araç olmak üzere toplam 48 bin 674 adet araç satıldı.

Siyasi gerilim tüketici güvenini azalttı

İç siyasette yaşanan gerilimin etkisiyle CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Mayıs`ta yüzde 0.96`lık düşüş gösterdi. Tüketici Güven Endeksi Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 0.96 düşüşle 95.88 seviyesine geriledi . Uzun bir süre sonra Nisan ayında yükseliş gösteren endeks, bu yükselişi sürdüremeyerek tekrar gerileme gösterdi.Nisan ayı sonundan itibaren iç siyasette yaşanan gerginlik düşüşte etkili oldu. CNBC -e Tüketim Eğilim Endeksi bir önceki aya göre yüzde 9.5 oranında düşüşle 139.58 düzeyine indi. Geleceğe ilişkin beklentilerde ise son aylardaki iyileşme devam etti. Mayıs ayında CNBC -e Tüketici Beklenti Endeksi yüzde 4.03 artarak 81.22 değerini aldı . Artan siyasi gerginliğe rağmen, seçimlerin öne alınması geleceğe ilişkin beklentileri iyileştirdi. Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç . Dr. Erhan Aslanoğlu , Mayıs ayında özel tüketim harcamalarındaki aşağı yönlü baskının biraz daha arttığını kaydetti. Aslanoğlu , `Geleceğe ilişkin beklentilerdeki

Alışveriş merkezlerine uyarı

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, alışveriş merkezlerinin sayısının ve metrekaresinin akıl almaz bir hızla arttığının altını çizerek, bunun hazırgiyim perakende sektörünü genel anlamda olumlu etkilediğini söyledi. Yabancı markalar geliyor Hızla yapılan alışveriş merkezlerinin, yabancı zincir markaları bir bir Türkiye’ye çektiğini vurgulayan Orakçıoğlu şöyle devam etti: “Alışveriş merkezlerinin sayısının artmasına paralel olarak, hazırgiyim perakendesi Türkiye’de en hareketli günlerini yaşıyor. Türkiye’ye gelen küresel markalarla rekabet etmeye hazır yeni onlarca marka var. Bu durum şu an için alışveriş merkezlerine de çok olumlu yansıyor.” Ayrımcılık yapılıyor Ancak kuruluş sürecinde olan alışveriş merkezlerinin, kendi içinde birtakım belirsizlik ve kuralsızlıkları da taşıdığının altını çizen Orakçıoğlu, “Alışveriş merkezlerinde metrekare fiyatları tutarsızlık sergiliyor. Yer almada da ayrımcılık yapılıyor. İndirim dönemleri v