Kayıtlar

Perakendecilerin %82.5´i tüketici promosyonlarının satışa olumlu etkisi olduğunu düşünüyor...

Perakendeciler, üretici firmaların sunduğu tüketici promosyonlarının o firmaların ürünlerinin satışında destek olması adına verdikleri ticari promosyonlardan daha etkili olduğunu düşünüyorlar. Diğer bir deyişle ticari promosyonları tüketiciye yansıtmak adına bir çaba içinde değiller. Bu nedenle de ticari promosyonun direkt kendi maddi veya manevi çıkarlarını gözetiyorlar. Aynı zamanda tüketici promosyonlarından ticari promosyonlara göre daha memnunlar. Perakende kanalları arasında tüketici promosyonlarından en memnun kanal, benzin istasyonu marketleridir. Akaryakıt istasyonları için akaryakıt satışları dışında tekel ürünleri dışında market kullanımının artırılmasında promosyon hizmetlerinin etkisi yadsınamaz. Bu anlamda da bu kanalda öne çıkan tercih edilen uygulamalada hediye bağlı promosyon uygulaması tüketici promosyonlarında fiyat indirimi ardından diğer uygulamalara nazaran daha yüksek pay alıyor. 39 ilde, 3,000’e yakın geleneksel perakendeci ile (bakkal, supermarket, orta market,

Türk Telekom, İnnova'yı 18,5 milyon dolara satın aldı...

Türk Telekom, Innova Bilişim Çözümleri A.Ş.'nin tamamını 18.5 milyon dolara satın aldı. Türk Telekom'dan yapılan açıklamada, Anel Telekomünikasyon Elektronik Sistemleri Sanayi ve Ticaret AŞ grup şirketi Innova'nın, gerek yurtiçi gerekse yurt dışında telekomünikasyondan finansa, kamudan enerjiye, üretimden dağıtıma pek çok farklı sektöre elektronik tahsilat ve ödeme sistemleri, güvenlik, ERP, portal ve e-iş çözümleri, kiosk ve otomasyon sistemleri ile mobil uygulamalar sunduğu kaydedildi. Sektörel uzmanlıklara sahip 150 kişilik deneyimli bir kadroya sahip olan Innova'nın, 2006 yılında dünyanın bir çok bölgesinde en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinin belirlemek amacıyla düzenlenen Deloitte Teknoloji Fast 50 listesinde Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında yer aldığı aktarılan açıklamada, bilişim şirketi Innova'nın yüzde 100 hissesinin 18,5 milyon dolara satın alınmak üzere hisse devir sözleşmesi imzaladığı bildirildi. Anel Başkanı Çelikelİm

Tüketici memnuniyeti endeksi açıklandı

Türkiye'de tüketiciler, tüp gazda BP, cep telefonunda Nokia, fast-food'ta McDonald's, GSM'de Turkcell ve kredi kartında da Axess'in en iyi hizmeti verdiği düşünüyor. İSTANBUL - Türkiye Kalite Derneği'nin hazırladığı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi açıklandı. Endeks, geçen yılın aynı dönemine göre binde birlik artışla 73.9 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi, tüketicinin özel sektör ve kamu hizmetlerinden ne derece memnun olduğunu ölçümlüyor. Sektörel olarak müşteri memnuniyetini ölçüyor. TMME, ayrıca tüketicilerin kurumlara karşı güvenini de gösteriyor. Türkiye Kalite Derneği Başkanı Çetin Nuhoğlu, TMME'nin yatırım ve bütçe planlamalarında da önemli bir gösterge olduğunu vurguladı. Nuhoğlu, ''Uygulamalardaki verimsizlik ve başarısızlık, vatandaşın kamu kurumlarına güvenini azaltır. Bu nedenle kamu kuruluşları, hizmetlerinin verimilik ve başarısı hakkında vatandaşların algısını ölçmek zorundadır. TMME bu aradaki ilişkiyi s

Yoksulluk sınırı 2 bin 240 YTL'ye çıktı

Kamu-Sen'in belirlemelerine göre, bu yıl mayıs ayında dört kişilik bir ailenin yoksulluk sınırı bir önceki aya kıyasla yüzde 1.06 artarak 2 bin 240.10 YTL'ye çıktı. Türkiye Kamu-Sen Araştırma Geliştirme Merkezi'nin hazırladığı asgari geçim endeksine göre, bu yıl mayıs ayında çalışan tek kişinin yoksulluk sınırı nisan ayına kıyasla yüzde 0.88 artarak 1124.19 YTL'ye yükseldi. Yoksulluk sınırı çalışmayan eş için yüzde 1.11'lik artış kaydederek 422.64 YTL'ye olurken, okula gitmeyen çocuk için yüzde 1.78 artarak 232.35 YTL'ye, ilk öğretime giden bir çocuk için de yüzde 1.10 artışla 460.92 YTL'ye yükseldi. Bu kapsamda mayıs ayında dört kişilik bir ailenin yoksulluk sınırı nisan ayına kıyasla 1.06 artarak 2240.10 YTL'ye çıktı. Çalışan tek kişinin açlık sınırı ise mayıs ayında bir önceki aya kıyasla yüzde 0.64 artarak, 853.44 YTL oldu. Türkiye'de 4 kişilik bir ailenin ortalama gıda ve barınma harcamaları toplamı bu dönemde 873.55 YTL olarak tahmin edildi

Babalar Günü`nde Kartla Harcama Anneler Günü`nü Geçti

Kredi kartlarıyla 2007 yılı Anneler Gününde 428,6 milyon YTL harcanırken, Babalar Gününde 445,4 milyon YTL harcandı. BKM`nin Babalar Günü harcamalarına ilişkin verilerine göre, bu yıl Babalar Günü alış verişi için gerçekleştirilen harcamalar bir önceki yıla oranla ciro bazında yüzde 24,4 artışla 445.436.389 YTL olarak gerçekleşti. 16 Haziran 2007 Cuma günü, 3.123.845 adet işlemle 2007 yılının en çok kredi kartı kullanılan günü oldu. Kuyumcular, Anneler Gününden sonra Babalar gününde de ciddi bir alışveriş oranı yakaladı. Hazır giyim, takı ve aksesuarlar, babalar gününün en çok tercih edilen armağanları oldu. 2007 yılı Babalar Gününü içeren 16-18 Haziran tarihleri arasında, kredi kartı en çok alışveriş merkezlerinde kullanıldı. Babalar Günü haftası, bir önceki haftayla kıyaslandığında, yapılan alışverişlerde en çok artış yüzde 20,85 oranıyla kuyumcular, yüzde 15,53 oranıyla giyim ve aksesuar mağazalarında gerçekleşti. Babalar Gününü kapsayan 16-18 Haziran hafta sonu tarihlerinde BKM tak

Turkcell GM Ciliv: Bir yıl içinde Telekom Italia'yı geçerek, Avrupa'nın en büyüğü olacağız...

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, "Önümüzdeki 12 ay içinde inşallah Telekom Italia'yı geçerek, Avrupa'nın en büyük operatörü olacağız" dedi. Turkcell'in Gazeteport işbirliğiyle düzenlediği ve "Farklılaşma" konusunun ele alındığı "İşTcell Mobil Sohbetler"in ilki, Bursa Almira Otel'de yapıldı. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, toplantıda, dünyada 1 milyar civarında bilgisayar, 2,5 milyar civarında ise cep telefonu kullanıldığını belirterek, mobil telefonların sabit telefonlara göre çok üstün olması nedeniyle artık ülkelerin sabit hat yerine, mobil iletişim üzerine altyapılarını kurduğunu söyledi. Dünyada bilgisayar dünyası ile cep telefonu dünyasının birleştiğine dikkati çeken Ciliv, Turkcell'in 8-9 bin civarında çalışanı, birçok iş ortağı bulunmasına rağmen işlerinin önemli bir kısmını, "Laptoptan küçük bilgisayar" olarak tanımladığı cep telefonuyla takip ettiğini anlattı. Ciliv, doğru bilgiye istenildiği zaman en hızlı ş

Gıda etiketlerinde KDV indirimini kontrol edin...

Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz, halkın satın aldığı mamülün üzerindeki etiketteki KDV oranını kontrol ederek satın alması konusunda hassasiyet göstermesini istedi. Konuyla ilgili yazılı açıklama yapan Kopuz, Ülker, Unilever, Nestle, Danone, Pınar, GıdaSA ve Sütaş gibi şirketler başta olmak üzere yasanın çıkması sürecinde yoğun çaba gösteren federasyona bağlı üye kuruluşların, tebliğin gerekliliklerini uygulayarak kapsam içine giren ürünlerinin fabrika çıkış fiyatlarındaki KDV oranlarını yüzde 8 olarak düzenlemeye başladığını bildirdi. Kopuz, gıdada KDV indirimi sonrası alınan ürünlerin satış noktalarında değişik fiyatlarla satışa sunulabildiğini, bundan dolayı TGDF üyesi şirketlerin direkt bir sorumluluğunun bulunmadığını da sözlerine ekledi.