Perakendecilerin %82.5´i tüketici promosyonlarının satışa olumlu etkisi olduğunu düşünüyor...

Perakendeciler, üretici firmaların sunduğu tüketici promosyonlarının o firmaların ürünlerinin satışında destek olması adına verdikleri ticari promosyonlardan daha etkili olduğunu düşünüyorlar. Diğer bir deyişle ticari promosyonları tüketiciye yansıtmak adına bir çaba içinde değiller. Bu nedenle de ticari promosyonun direkt kendi maddi veya manevi çıkarlarını gözetiyorlar. Aynı zamanda tüketici promosyonlarından ticari promosyonlara göre daha memnunlar. Perakende kanalları arasında tüketici promosyonlarından en memnun kanal, benzin istasyonu marketleridir. Akaryakıt istasyonları için akaryakıt satışları dışında tekel ürünleri dışında market kullanımının artırılmasında promosyon hizmetlerinin etkisi yadsınamaz. Bu anlamda da bu kanalda öne çıkan tercih edilen uygulamalada hediye bağlı promosyon uygulaması tüketici promosyonlarında fiyat indirimi ardından diğer uygulamalara nazaran daha yüksek pay alıyor.
39 ilde, 3,000’e yakın geleneksel perakendeci ile (bakkal, supermarket, orta market, kuruyemişci, tekel, büfe vb) gerçekleştirilen ve perakende ticaretin dinamiklerinin daha yakından izlenebildiği Türkiye Perakendeci Omnibusu çalışmasının özel raporu perakendeci gözünde ticari ve tüketici promosyonlar ile öğrenmek istediğiniz herşeyi sunuyor. Üretici firmaların en önemli iş ortakları konumunda olan perakendecilerin hem ticari hem tüketici açısından promosyonlara yaklaşımları, en memnun oldukları ve olmadıkları promosyon uygulamaları, promosyon uygulamaları açısından en başarılı buldukları üretici firmalar ve promosyon uygulamaları konularında veri derlenerek pazarlama stratejilerinin çok önemli bileşenlerinden birine açıklık getiriliyor.

Perakendeci Bakışıyla Promosyon Uygulamaları raporu ile ilgili detaylı bilgi almak için +90 216 572 5656 no´lu telefonumuzdan bizi arayabilir, info@kmg.com.tr adresine e-mail atabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?