Perakendecilerin %82.5´i tüketici promosyonlarının satışa olumlu etkisi olduğunu düşünüyor...
Perakendeciler, üretici firmaların sunduğu tüketici promosyonlarının o firmaların ürünlerinin satışında destek olması adına verdikleri ticari promosyonlardan daha etkili olduğunu düşünüyorlar. Diğer bir deyişle ticari promosyonları tüketiciye yansıtmak adına bir çaba içinde değiller. Bu nedenle de ticari promosyonun direkt kendi maddi veya manevi çıkarlarını gözetiyorlar. Aynı zamanda tüketici promosyonlarından ticari promosyonlara göre daha memnunlar. Perakende kanalları arasında tüketici promosyonlarından en memnun kanal, benzin istasyonu marketleridir. Akaryakıt istasyonları için akaryakıt satışları dışında tekel ürünleri dışında market kullanımının artırılmasında promosyon hizmetlerinin etkisi yadsınamaz. Bu anlamda da bu kanalda öne çıkan tercih edilen uygulamalada hediye bağlı promosyon uygulaması tüketici promosyonlarında fiyat indirimi ardından diğer uygulamalara nazaran daha yüksek pay alıyor. 39 ilde, 3,000’e yakın geleneksel perakendeci ile (bakkal, supermarket, orta market,