Kayıtlar

2020 Yılının Satış ve Pazarlama Trendleri Belirlendi

Geleceğin Satış ve Pazarlama Trendlerini Öğrenmek İsteyen Yüzlerce Satış ve Pazarlama Profesyoneli EDUPLUS IV. Satış Zirvesinde Buluşuyor:IV. Satış Zirvesi ulusal ve uluslararası kuruluşların üst düzey satış ve pazarlama profesyonelleri, Genel Müdürler, pazarlama alanında ünlü akademisyenler ve yazarların katılımıyla 02-03 Mayıs’ta İstanbul'da gerçekleşecek. Satış ve pazarlama dünyasının en büyük buluşmalarından biri olan organizasyonun hazırlıkları aylar öncesinden tamamlandı. Organizasyonu TAKTX gerçekleştirecek.EDUPLUS Genel Müdürü Çağlar Çoroğlu: İş dünyasına kazandırdığımız her kongre ülke ekonomisine çok büyük hizmet veriyor."Düzenlediğimiz her zirve çok büyük kitlelere ulaşmakta ve ekonomi gündemini oluşturmaktadır. Basın kuruluşlarının, iş adamlarının, üst düzey yöneticilerin, insan kaynakları ve eğitim departmanlarının şirketimize olan ilgisi çok yüksek düzeydedir. Ülkemizde ve içinde yaşadığımız bölgede liderlik, yönetim, satış ve pazarlama denilince ilk başvurulan f

Google'ın başarısı gerçekten göz kamaştırıyor...

1995 yılına kadar daha çok askeri amaçlar yoğunluklu geliştirilen Internet’in, bu tarihten sonra ticari amaçlar için de kullanıma açılması, Internet ve uygulamalarının (WWW, FTP,v.s.) gelişiminde hızlı bir artış göstermesine sebep olmuştur. Hergün bir yeniliğin doğduğu yaklaşık 8 senelik bu süreçte Stanford Üniversitesinde doktora yapmakta olan Larry Page ve Sergey Brin Google’ı 1998 yılında kurmuştur. Bilgi erişim sistemleri üzerine çalışan iki arkadaş, daha çok araştırma ağırlıklı çalışmalar yürüterek Google arama motorunu bugünün en iyiler sınıfına almayı başarmışlardır. Neden mi?! Yaklaşık 3 milyar web sayfasını barındıran ve günde yaklaşık 200 milyon arama sorgusuna yanıt veren Google, comScore Media Metrix’in ağustos 2003’de yapmış olduğu incelemelerde dünya çapında popüler olan arama motorları arasında %32’lik bir oranla en fazla aramanın yapıldığı arama motoru olarak belirlendi. Aşağıdaki grafikte de görüldüğü üzere, Google arama motorunu %26 ile Yahoo, %19 ile AOL, %17 ile MSN

Faydalı bir araç: Google

Çevremdeki insanlar bana bir şey sorduğunda sık sık, Google'a bakmalarını söylerim. Bu cevaptan hoşlanmazlar ama aradıkları cevap çoğu zaman Google'da vardır. Çoğu arayan aramayı bilmiyordur. Benim Google'da sıklıkla kullandığım bir kaç arama yöntemi. Belki işinize yarar: Tırnak işareti kullanırsanız, tam olarak aradığınız kelimeyi ararsınız. Örnek: "Can Turanlı". Can ve Turanlı kelimesi geçen siteleri değil, Can Turanlı kelimelerinin yanyana kullanıldığı siteleri bulur. Bir kelimeyi ararken, aradığınız sonuçta spesifik bir kelimenin olmasını istemiyorsanız, "-" ile istemediğiniz kelimeyi yazabilirsiniz. Örnek: "Can Turanlı" -farketing. İçinde Can Turanlı geçen ve farketing kelimesi geçmeyen siteleri bulur. Spesifik bir döküman tipini arayabilirsiniz. Örnek: pazarlama filetype:doc. İçinde pazarlama kelimesi geçen Word dökümanlarını bulur. Aynı şeyi mp3, pdf veya diğer dosyalar için de yapabilirsiniz. OR kelimesi (büyük harfle yazılmış), bir kaç

Yabancı markalar geldi taklitleri yüzde 40 arttı...

Peş peşe gelen yabancı giyim markaları taklit pazarını bir yılda yüzde 40 büyüttü. 1.5 milyar dolara ulaşan pazara artık amatörler değil, profesyonel taklitçiler hakim. Başta İstanbul olmak üzere tüm Türkiye`de peş peşe açılan alışveriş merkezleriyle pazara giren yabancı marka sayısının hızla artması taklitçilerin de iştahını kabarttı. Genel anlamda marka bilinirliğinin artması tüketicilerin talebini patlatınca taklit tekstil pazarı da yüzde 40 büyüyerek 1.5 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Taklit ürünler en çok pazarlarda satılıyor. TAKLİTÇİLERE GÜN DOĞDU Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Tescilli Markalar Derneği Başkanı Selçuk Güzenge, neredeyse her gün yeni bir markanın piyasaya girmesiyle `taklitçilere gün doğduğunu` dile getirerek, "Daralan piyasa yeni markaların taklidini yapıyor, marka Türkiye`de kendini korumaya alacak bilgi ve birikime kavuşana, bu süreci işletene kadar geçen sürede taklitçi atı alıp Üsküdar`ı geçmiş oluyor" diyor. PAYI YÜZDE 17 OLDU Güzenge`nin verd

Kırmızı etteki ucuzluk sektörde tıkanma sinyali

Yem fiyatlarında yüzde 40 artış yüzünden kesime giden ve süt kuzuda erken turfanda dönemine giren kırmızı ette arz patladı, fiyatlar yüzde 10`a yakın geriledi. Sektör temsilcileri yem desteği gelmezse yakında kesilecek hayvan kalmayacağını söylüyor. Hayvancılık sektöründe Avrupa`dan damızlık ithalatı tartışmaları sürerken üretici yanlış politikaların acısını çekiyor. Küçük üretici geçen yıl yüzde 40 artan yem fiyatları nedeniyle elindeki besi hayvanını erken kesime gönderirken, havaların sıcak gitmesi nedeniyle süt kuzularının turfanda döneminin erken gelmesi piyasada kırmızı et arzını arttırdı. Piyasada beklenmedik arz artışı ise fiyatları geçen yıla oranla yüzde 5- 10 arasında gerileterek, 7 YTL`ye kadar düşürdü. Sektör temsilcileri arz ve talepteki istikrarsızlığın önümüzdeki günlerde fiyat artışlarına yol açabileceğini belirtirken "Yakında kesilecek hayvan kalmayacak" uyarısı yapıyor. Türkiye`de kayıtdışı nedeniyle kesin olmamakla birlikte ortalama 650-700 bin ton kırmızı

Tüketici kredilerinde bir haftada 186.3 milyon YTL artış yaşandı

Mevduat bankalarının verdiği tüketici kredilerinin toplamı, bir haftada yaklaşık 186 milyon 334 bin YTL artarak 6 Nisan itibariyle 48 milyar 653 milyon 753 bin YTL'ye yükseldi. Merkez Bankası verilerine göre, Tüketici kredilerinin toplamı, 30 Mart tarihinde 48 milyar 467 milyon 419 bin YTL düzeyindeydi. Mevduat bankalarından YTL cinsinden kullanılan kredilerin dağılımına bakıldığında, 23 milyar 419 milyon 958 bin YTL'si konut, 5 milyar 922 milyon 907 bin Yeni Türk Lirası otomobil kredilerinden oluşuyor. Tüketici kredilerinin banka gruplarına göre dağılımına bakıldığında ise YTL cinsinden kredilerin 13 milyar 858 milyon 535 bin YTL'si kamu bankalarından, 25 milyar 323 milyon 461 bin YTL'si özel bankalardan, 9 milyar 471 milyon 757 bin YTL'de yabancı bankalardan alındı.

Alışverişte Anadolu modası...

İstanbul’da faaliyette bulunan ve yapımı devam eden alışveriş merkezlerinin sayısı 3 haneli rakamlara ulaşmak üzere. Ancak araştırmalar hâlâ Türkiye’deki 81 ilin 27’sinde alışveriş merkezi olmadığını gösteriyor. Anadolu’daki bu açığı gören yabancı ve yerli şirket, birçok kente alışveriş merkezi yapıyor. Şu anda 30’u aşkın alışveriş merkezinin inşaatı devam ederken proje sayısı 50’ye ulaştı. Yeni yapılan alışveriş merkezleri hipermarket ve mağazaların yanı sıra yaşam merkezi olarak tasarlanıyor. Bir kısmı bu yıl sonunda hizmet vermeye başlayacak olan alışveriş merkezlerinin önemli bir kısmı da 2008’de kapılarını açacak. Ankara ilk sırada Alışveriş yapılan kentler arasında ilk sırada Ankara ve İzmir geliyor. Ardından Denizli, Gaziantep gibi nispeten daha küçük kentler sıralanıyor. Bu alışveriş merkezlerinin en önemli özelliği birçoğunda yabancı ortaklığının bulunması. Geri kalanları da o kentin tanınmış işadamları yapıyor. Ankara, İstanbul’un ardından en fazla alışveriş merkezine sahip o