Google'ın başarısı gerçekten göz kamaştırıyor...

1995 yılına kadar daha çok askeri amaçlar yoğunluklu geliştirilen Internet’in, bu tarihten sonra ticari amaçlar için de kullanıma açılması, Internet ve uygulamalarının (WWW, FTP,v.s.) gelişiminde hızlı bir artış göstermesine sebep olmuştur. Hergün bir yeniliğin doğduğu yaklaşık 8 senelik bu süreçte Stanford Üniversitesinde doktora yapmakta olan Larry Page ve Sergey Brin Google’ı 1998 yılında kurmuştur. Bilgi erişim sistemleri üzerine çalışan iki arkadaş, daha çok araştırma ağırlıklı çalışmalar yürüterek Google arama motorunu bugünün en iyiler sınıfına almayı başarmışlardır.
Neden mi?!
Yaklaşık 3 milyar web sayfasını barındıran ve günde yaklaşık 200 milyon arama sorgusuna yanıt veren Google, comScore Media Metrix’in ağustos 2003’de yapmış olduğu incelemelerde dünya çapında popüler olan arama motorları arasında %32’lik bir oranla en fazla aramanın yapıldığı arama motoru olarak belirlendi. Aşağıdaki grafikte de görüldüğü üzere, Google arama motorunu %26 ile Yahoo, %19 ile AOL, %17 ile MSN ve %6 ile diğer arama motorları (AltaVista, AllTheWeb, Lycos, v.s.) takip ediyorlar. Yalnız bizleri hayretler içerisinde bırakacak olan Google’ın ne kadar çok web sayfasını barındırdığı veya %32’lik bir orana sahip olduğu değil!
Peki ya nedir?!
Bu araştırma sonuçlarında en çarpıcı nokta, Yahoo ve AOL’in Google tarafından güçlendirilmiş (powered by Google) olmasıdır. Bunu biraz açacak olursak, Yahoo ve AOL arama motorlarının, kullanıcıdan aldıkları sorguların çoğunun sonucunu arka planda Google’dan alıp kullanıcının yararlanması için kendisine listelediğini söyleyebiliriz. Bu yaklaşımı şekle dökecek olursak aşağıdaki grafiği elde etmek mümkün. Bu da bize Google arama motorunun web üzerinde yapmış olduğumuz araştırmalarda ve bilgiye ulaşımda ne derece kritik bir rol üstlendiğini göstermektedir.
Öte yandan arama motorlarının pazar paylarına bakacak olursak Google’ın, diğer arama motorlarına, aramalarda göstermiş olduğu başarı kadar bir fark açtığını söyleyemiyoruz. Nielsen/Netratings’in yapmış olduğu incelemelerde Google’ın pazar payı %29.48 iken, Yahoo arama motorunun %29.57 ve AOL arama motorunun da %18.74 olarak belirlenmiştir.
Pazar payında diğer arama motorlarına göre çok yüksek bir farkla başarım elde edemeyen Google, sunduğu servislere sık sık yenisini ekleyerek ve bu denli aşırı bir popülarite sayesinde bilgiye ulaşım araçları içerisinde kullanıcı sorgularının yaklaşık %76’sını elinde tutabiliyorsa, web üzerinde yer almak ve dünyaya açılmak isteyen her kişinin veya kuruluşun öncelikle bu kapıdan geçmesi gerekmektedir. Yani sesinizi duyurmak istiyorsanız Google derdinize çare demektir.
Google, bugün vazgeçilmez bir hale gelen ve büyük bir çoğunluğumuzun kullandığı Microsoft ürünlerinin bile popülarite tacını bırakabileceği bir durumda. Kolay kullanılabilir arayüzü, güçlü altyapısı ve servisleri ile öncülüğü yakalayan bu arama motoru hepimizin sempatisini kazanarak yarının vazgeçilmezi olmaya aday.
Bu arada bunun farkında olan Microsoft da, yöneticilerinin geçmiş aylarda yaptığı bazı açıklamalarla Google’ın yeni sahipleri olmaya aday olduklarını gizli kapaklı olsa da işittiriyorlar. Bu işittirmeler de Google yöneticileri tarafından karşılıksız kalıyor değil. Tabi böyle bir durumda, Microsoft’a ait olan MSN arama motorunun arama yüzdeliği ve Microsoft’un pazardaki gücü de Google ile birleşecektir.
Artık kim tutar Google’ı...
Kaynaklar: www.winnetmag.com.tr

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?