IT Departmanı Nasıl Başarısızlığa Sürüklenir

IT Yöneticisi çelişkisinin doğasını anlama ve karşı koyma zamanı

Bundan on yıl önce IT yöneticilerine sorulan soru şu idi: İşin başına geçtiğinizde ne buldunuz? Alınan cevap ise yüzde 90 oranında “Karmaşa, önemli akış problemleri ve iş dünyasında IT departmanına olan güvensizlik.” On yıl sonrasında; yani şimdi de aynı durum geçerli. Peki, nasıl oluyor da bu kadar zamandır bu tablo değişmiyor? Her IT Yöneticisinin yeterli kapasiteye sahip yetenekli kişiler olmasına rağmen neden değişen bir şey yok? Ya da daha doğru bir söylemle IT Yöneticisinin şirket içerisindeki rolüne ve kapasitesine rağmen süregelen sistematik sorunlar mı var?

İş dünyasındaki yetenekler ile teknoloji yetenekleri, operasyonel düzenlemeler ile stratejik belirlemeler, yenilik ile maliyet, kurumsal öncelikler ile beklentiler ve en önemlisi sorumluluk ile etkisizlik arasındaki çelişkiler, çoğu IT departmanlarının işlevini kısıtlayan etkenler olarak karşımıza çıkıyor. Bu çelişkilerin “IT Yöneticisi çelişkisi” şekline gelmesiyle IT yönetiminin personel modelleri, yönetimsel beklenti, bütçe yönetimi ve buna benzer birçok kurumsal konuyu göz önünde bulundurmayı gerektiriyor.

IT Yöneticisi çelişkisi konusundaki tipik söylemler genelde şu şekildedir: Kötü teknoloji altyapısı şirketin durumunu fena şekilde sarsar. Henüz kurumsal sınırlar IT Yöneticisi doğrultusunda gelişmeye hazır değil. Risk yönetimi ve yenilikler kısır bir döngü içerisinde ilerler… Bu ve buna benzer sorunları sıralamak ve her birini ayrı ayrı ele almak istense, kapsamlı bir kitap ortaya çıkabilir. Konuyla ilgili olarak meydana gelecek değişimleri önümüzdeki yıllarda daha net şekilde göreceğiz. IT Yönetici topluluklarının problemlere yönelik üretici çözümler sunması da IT departmanının entegrasyonunu hızlandıracaktır.
Şu an için bu karmaşanın üstesinden gelme adına tek bir başlıktan bahsedeceğim.

Kapasitenin Ötesi

Genworth Financial CIO’su Scott MacKay, bahsetmiş olduğumuz çelişkiyi şu şekilde betimliyor: “Çoğu IT Yöneticisi şirket içerisindeki rolünü imkan sunan bir pozisyon olarak görüyor. Fakat IT Yöneticileri ve IT departmanları kurumsal rakamlara etki bakımından yönetim ekibi tarafından stratejik pozisyonlar olarak görülmüyorlar.”
Sonuçta bir çok IT Yöneticisi gururla “IT” projelerinin olmadığını sadece “kurumsal” projelerinin olduğunu söyleyebiliyor.

Konuyla ilgili olarak “Bilindik IT Yöneticisi eğitimi ise, IT Yöneticisi yeniliklerin öncüsü olması dışında IT yönetim pratiklerini içerir ve her zaman için kurumsal olarak desteklenmesi gerekir” diyen McKay; IT Yöneticileri mevcut IT yönetim değerlerinin ve kurumsal yeniliklere öncü olma isteğinin satış rakamlarına ve yeni ürünlerin maliyetine çok fazla olumlu etki yapmayacağını belirtiyor.

Bu nedenle IT Yöneticisinin kapasite engelinden uzak durması ve rekabet özellikleri konusunda uzmanlaşması oldukça önemli. Bu konuda McKay her kurumun farklılaşma noktasında sadece rekabet edebileceği bir kaç nokta olduğuna dikkat çekiyor. IT Yöneticilerinin en köklü ve etkili kurumsal verilere ulaşabilmesi ise, bunu mümkün hale getiriyor. Eğer IT Yöneticileri bu verileri ve süreci olumlu yönde kullanabilirlerse, kurumsal rekabet unsurlarına doğrudan etki edebilmeleri mümkün olabilir.

Uzun yıllardan bu yana ele alınan konular ise aynı: IT’nin verimini kanıtlama, iş dünyası ve IT uyumu ve buna benzer konular. Bu yılın popüler söylemi ise IT Yöneticisi karmaşası. Eğer IT departmanınızı geleceğe hazırlamak niyetinde iseniz uzun yıllardan bu yana ele alınan konuları geride bırakmanız şart. Aksi takdirde her şeyi baştan almanız gerekebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?