4 Adımda Sosyal Medyada Başarı

“Sosyal” kelimesi artık CIO’lar için ayrı bir anlam ifade ediyor. CIO’ların bu yönünü ortaya çıkaran faktör ise yaratıcılığı vasat, verimsiz y kuşağı. “Sosyal” kavramı her ne kadar geniş ve kurumsal uygulamalar için yeni bir kavram olsa da varlığını inkar edemeyiz. Zaten sosyal medya, sosyal ağ kavramlarının birçok IT departmanı tarafından yaygın kullanılması “sosyal” kavramının iş dünyasında olduğunu kanıtlıyor.

Başlangıçta “Güncel haberlere ulaşmak,” “İşi ile ilgili fikirler bulmak,” “İş için araştırma yapmak” gibi sebeplerden dolayı benimsenen sosyal ağlar daha farklı boyut kazanmış durumda. Sosyal medyanın sınırlarının her geçen gün yeni noktalara ulaşması, kavramına yakın olan CIO’ları yeni bir politika belirlemeye ve bu kavramdan uzak olan CIO’ları kendi çevresinde toplamaya başladı.

Sosyal medya konusunda boy gösteren rehberler ve yapılan görevlendirmeler sosyal medyanın yapılandırılma stratejisinin ve bu stratejinin yönetilmesinin son derece önemli olduğunu ortaya koyuyor. Forrester analistlerinden Nigel Fenwick “Sosyal” kelimesinin pazarlama olarak algılandığını ve IT departmanının bu konudan uzak olması gerektiğine dair bir görüş olduğunu belirtiyor. Ama Fenwick’e göre pazarlama sosyal medya konusunda pazarlama departmanı ile IT departmanının birlikte çalışması yapılması yapılabilecek en iyi organizasyon.

Yapılan araştırmalar CIO’ların bu geçiş döneminde liderliği eline alması gerektiğini ve organizasyon yapısı konusunda yapılacak değişikliklere yardım etmesi gerektiğini; sosyal medyada başarı için bu tarz bir strateji yürütmenin gerekli olduğunu gösteriyor. Forrester’a göre sosyal medyalarda bu tarz bir strateji dört adımda belirlenebilir.

1-İnsanlar İlgi Çekici Olduğunuzu Anlarlar / İlgi çekmek için yapmanız gereken tek şey kendinizi anlatmak. Çalışanlarınızın ve müşterilerinizin profilleri hem demografinizi anlamanıza hem de sosyal medyada ne kadar aktif olduğunuzu ölçmenize yardımcı olur. Sosyal medya kullanıcılarını izleyiciler (günlüklerde veya web sitelerinde dolaşan ve video vb. yükleme yapan insanlar), katılımcı (sosyal ağ profillerinde dolaşan insanlar), eleştirmenler ve sohbet edenler (Mikro blogging ile ilgilenenler) olarak gruplandırdığınız takdirde stratejinize yaklaşımınız daha kolay olacaktır.

2-Hedefinizi Belirleyin / Kurumsal alanda oluşturulmuş başarılı sosyal toplulukların ilk örnekleri çoğul hedefleri gerçekleştirme amacı güder. Bu amacın ortaya çıkmasının en önemli nedeni oluşturulan toplulukların sosyalitenin katmanını oluşturmak için kurulmuş olmasıdır. Fakat sosyal medya kullanımında daha farklı yaklaşımlar benimsemek bu konuda size daha farklı kolaylıklar sunabilir. Yenilikler (çalışanların fikirlerini sunmaları için onları cesaretlendirecek bir sitede video paylaşımları gibi), birlikte çalışma (üyelerin birbirlerine mesaj gönderebildiği, fikir sunabildiği, belge paylaşımı yapabildiği proje grupları gibi), destek (çalışanların soru sorup cevap alabildiği tartışma toplulukları gibi) /, eğitim (çalışanların uzmanlık tabanlı arama yapabilecekleri sosyal medya ortamı) ve arşivlemede (gerekli kapsamlar içerisinde belge paylaşımı) gibi alanlar sosyal ağların kullanımı konusundaki genel konular. Önemli olan hedefinizi belirlemeniz.

3-Uygulama Stratejisi Geliştirin / Sosyal medya konusunu kurumsal hedefinize nasıl uyarlayabileceğinizi ve bunu nasıl gerçekleştirebileceğinizi tekrar ele alacak olursak sosyal medya stratejiniz, sosyal bir ekosistemdeki insanlar arasındaki ilişkilerin ne yönde değişmesini istediğinize bağlı olarak şekillendirmeniz en önemli konu. Teknolojiyle olmasa da, bir topluluktaki insanlar arasındaki ilişkiye odaklanmak bu konuda ciddi değişimler getirecektir.

Sosyal medya yönetiminde göz önünde bulundurmanız gereken dört farklı strateji vardır. Birincisi, çalışanlarla nasıl iletişim kuracağınız; ikincisi, sosyal ağ kullanıcılarının toplanması ve bağlantıların kurulmasına nasıl yardımcı olacağınız; üçüncüsü, sosyal ağ medyanıza katkıda bulunan üyeleri nasıl ödüllendireceğiniz ve son olarak, üyeleri içerik oluşturmaları ve işbirliği yapmada nasıl yetkilendireceğiniz.
Sosyal medya başarısını nasıl ölçeceğiniz de göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer konu. Verimliliği saptamak veya çalışan başına elde edilen geliri ya da yeni girişimlerden elde edilecek geliri hesaplamak kullanabileceğiniz en temel değerlendirme kıstaslarıdır. Başarınızı ölçme kıstasınız kurumsal süreçte sonucu belirlenebilen projelerin daha kolay desteklendiğini göz önüne alacak olursanız, şirketinizin sosyal medya sürecini desteklemesi bakımından da önemli olduğunu görebilirsiniz..

4-Uygun Teknolojiyi Seçin ve Yayın / Yöneteceğiniz sistemi belirlemek için yapacağınız araştırma platformlarının ötesinde sosyal medya politikası geliştirmelisiniz. Çalışanların erişmesine izin verilen bölgelerinin belirlenmesi, sosyal medya kullanımının makul olduğu konular sosyal ağ üzerinde paylaşılabilecek içerikler politikanızda ele almanız gereken başlıklardan bazıları. Sosyal ağ her ne kadar belirli bir çevreye ait kavram gibi görünse de NASA’nın bile sosyal ağ politikası olduğunu unutmayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?