Kriz yılının (2009) 10 trendi...

İşte yeni trendler..

Çekirdek, kuruyemiş ve çay satışları patladı, lüks restoranların ciroları geriledi. Evler giderek en popüler eğlence mekanı haline geliyor. Vatan’dan Özlem Ermiş Beyhan’ın haberine göre, “Çok zor geçecek” denilen 2009 yılında kimin neye neden para harcadığına dair çok önemli ipuçları içeren bir araştırma yaptı. İşte bu araştırmaya göre bu yıl satış yapmak isteyenlerin bilmesi gereken 10 trend.

Global krizin ne zaman biteceği tartışılıyor ancak üzerinde anlaşılan bir şey var: “Bu yıl çok zor geçecek”.

Artık sorun fiyat değil o fiyata değip değmeyeceği

- Resesyon döneminde tüketici için her bir kuruşun önemi var. Onun için ne kadar ucuz olursa olsun ürünün o bedele değmesi önemli olacak.

RESESYONA UYGUN YAŞAM TARZI

Global kriz insanların yaşam tarzında önemli değişikliklere neden oldu. Harcamalar kısıldı, alışverişe daha az gidilir oldu. Bazıları artık çok değil kaliteli ama az alıyor, bazıları ise kendi kaynaklarına yöneliyor.

- Gıdada kuponla indirim, özel indirimler çok daha yakından takip edilecek.

- Evde yeme oranı arttı, dışarı çıkılsa bile daha ucuz mekanlar tercih edilecek.

- Giyimde ucuz ürünlerle şıklık yaratma konusunda uzmanlaşılacak, ikinci el-Vintage’a ilgi artacak.

- Ev bir eğlence mekanı haline gelecek. DVD, oyun satışlarında büyük patlama var. JWT’nin yaptığı son araştırmaya göre Amerikalıların yüzde 72’si bu koşullarda dışarıya çıkmaktansa evde vakit geçirmeyi tercih ettiklerini söyledi. Yüzde 22 ise önümüzdeki 6 ay evde eğlenceye yönelik yatırım planladığını belirtti.

Resesyonun ilacı: Çekirdek

- Araştırmasında Reina‘nın sahibinin “Resesyonda müşteri sayılarında yüzde 30 düşüş olduğu” sözlerine yer veriyor. Diğer lüks restoran ve barların da hâlâ kalabalık olduğu ancak içki satışında belirgin bir düşüş yaşandığı vurgulanıyor.

- Evde geçirilen vakit arttıkça, çekirdek, kuruyemiş ve çay satışında büyük bir artış gözleniyor.

- Ev işlerini yapmak için bir uzman çağırmak ‘out’ oldu. “Kendi işini kendin yap” tarzı ürünlere talep artacak.

- Lüks ortadan kalkmayacak. Tüketiciler yine kendilerini özel ürünlerle ödüllendirmek isteyecekler ancak ya daha küçük ölçekli lüks ürünleri ya da uzun vadede kalıcı bir değer katacak ürünleri alacaklar.

BASİT MUTLULUKLAR

Finansal kaynaklarının azalacağına dair endişeler tüketicileri sahip oldukları şeylerden daha fazla tat almaya çalışmaya ve gerçekten alabilecekleri şeylere yönelmeye itecek. Basit mutluluklar peşine düşülecek.

- Basit şeyden zevk alma sanatı İtalya ve Japonya’da yüzlerce yıllık bir tarihe sahip. Kafe kültürü, suşi ve bonzai gibi… İşte bu sanat hızla tüm dünyada yayılacak.

- Alışverişi bir sosyalleşme ve eğlence haline getiren pazarlar yeniden ‘in’ olacak.

- “Kendi yiyeceğini getir” tarzı davetlerle insanlar “Hediye değil, yiyecek birşeyler getirin” diyerek ev partileri düzenleyecek.

- Gurme çikolata ve üst kalite kahveye talep artacak.

ENERJİ YARIŞI


Kapitalizmin yeni girişimcilik alanı enerji tasarrufu sağlayan teknolojiler olacak.

- Çukurova Üniversitesi‘nin açıkladığı “havanın daha soğuk olduğu akşam saatlerinde benzin alırsanız 100 litrede 2 litre tasarruf edebilirsiniz” diyen raporundan sonra akşamları benzin alanların sayısı arttı. .

- Birçok firma temiz enerjiye yatırım yapıyor, ABD Başkanı Obama bu alanda 150 milyar dolarlık yatırım programı açıkladı. Rüzgar enerjisi büyük bir ilgi çekiyor.

HER ŞEY KÜÇÜLDÜ

- Mağazalardan arabalara, her şey giderek küçülüyor.

- Deterjanda ‘konsantre ürünlere’ geçiliyor. Bilgisayarlar küçülüp birer cep telefonu haline geliyor.

- Artık küçük trendy olacak, küçük olan iyi olarak algılanacak.

CEP TELEFONU BİLGİ MERKEZİ OLUYOR

Kablosuz internet erişiminin yaygınlaşması ve ileri teknoloji cep telefonlarının fiyatındaki düşüşle dijital hareketin merkezi cep telefonları oluyor.

- IBM Online’ın araştırmasında ABD ve İngiltere’deki tüketicilerin yarısından fazlası interneti bilgisayar yerine cep telefonundan kullanmayı tercih edeceğini söyledi.

- 2012 yılına kadar dünya genelinde akıllı cep’lerin satışının 700 milyon adede çıkması bekleniyor. Bu rakam bugün 190 milyon adet.

- Kuzey Amerika ve Avrupa’daki perakendecilerin yüzde 42’si ürün bilgilerine web sitesinden ulaşabilme imkanı sunmaya başladı.

- ABD’de mobil telefonundan alışveriş yapanların sayısı Nisan 2007-Nisan 2008 döneminde yüzde 73 artarak 5 milyona ulaştı.

- Cep telefonundan internet araması yapanların sayısı ABD’de geçen yıl yüzde 78, Avrupa’da yüzde 38 arttı.

- Japonya’da uygulanmaya başladığı gibi cep telefonu mobil cüzdan haline gelecek.

KARİYER YENİDEN ŞEKİLLENDİRİLECEK

İşsizlikteki artışla insanlar kariyerini sorgulamaya başlayacak. Bazıları kendilerine yeni yollar seçecek, bazıları yaptıkları işin yanına yenilerini ekleyecek. Birçok insan emekliliğini ertelemek zorunda kalacak.

- Daha az kazanılan ama güvenli işler daha cazip gelecek. Devlet memurluğu daha da çok tercih edilecek.

- Yüksek lisansa, kurslara ilgi patlayacak. İnternet üzerinden eğitime ilgide büyük artış olacak.

- Birçok kişi iyi elemanları toplayıp parlak fikirlerle yeni iş kuracak.

EĞLENCE TARZI BENZEYENLER BULUŞACAK

Krizin yarattığı sıkıntı multimedya eğlenceyle dağıtılacak. Lost dizisinin tutkunlarının internette buluşması gibi, okurlar, dinleyiciler, oyuncular multimedya araçlarını kullanarak birbiriyle iletişime geçecek.

Pekçok kişi kendini internette ifade etmeye başlayacak.

GÜVENİLİRLİK

Kriz finans sektörü başta olmak üzere tüketicilerde firmalara karşı önemli bir güven kaybına yol açtı.

Tüketiciler ürünlerde artık güven ve şeffaflık arıyor. Kredibilite kazanmak isteyen markalar da bu dönemde güvenilirlik üzerine oynayacak.

GÜCÜN YENİDEN PAYLAŞILMASI

Önümüzdeki dönemde ekonomik, sosyal ve politik ortamda güç merkezlerinde değişim yaşanacak.

- İşyerleri hisedarları kadar çalışanlarına da önem vermeye vaşlayacak.

- Etnik azınlıkların ve kadınların gücü artacak.

- Çin, Hindistan, Brezilya Rusya’nın yıldızı parlayacak.

- Artık G7′den değil G20′den bahsedilecek.

KOLLEKTİF BİLİNCİN YÜKSELİŞİ

Online teknolojilerin de etkisiyle modern dünyanın insanları “ben”den ziyade “biz birlikte ne yapabiliriz” diye düşünmeye başladı.

Dünya vatandaşlığı bilinciyle çevre örgütlerine katılımlar artıyor.

Tüketicinin bu kollektif ruhuna seslenebilen markaların başarılı olabilme şansı yükselecek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?