Geleceğin CEO'ları reklama yatırım yapacak

Kariyer planını yaparken en tepeye oturmayı hedefleyen gençler şimdiden neler yapacaklarını planlıyor. Eğitişim Kariyer Enstitüsü ve SüperTeklif (www.superteklif.com)'in birlikte gerçekleştirdiği "Yarın büyük bir şirketin CEO'su olsaydın, şirketin değerini artırmaya yönelik ilk iş olarak ne yapardın?" başlıklı araştırmaya göre ilk yanıt "reklama önem verirdim oldu."

1399 üniversite öğrencisi arasında yapılan anket çalışmasından 356 öğrenci reklama öncelik vereceğini söyledi. Eğitişim Kariyer Enstitüsü Yöneticisi Rıdvan Kasa, yönetici olmanın pek çok gencin hayali olduğunu ve bu hayali öğrenmek için araştırma yaptıklarını anlatıyor. Geleceğin yöneticilerinin koltuğa oturduğunda neler yapacağını öğrenmek için ise en popüler mekan internet tercih edildi. Kasa, "2 tane önemli amacımız vardı bu çalışmayı başlatırken; öncelikle CEO'lardan Yönetim Dersleri programımızın bu dönemki teması olan "Business to Future; Geleceği gerçek kılmak ve yarını bugünden bilmek" konusu hakkında gençlerin ve genç yetişkinlerin ne düşündüklerini öğrenmek istedik. İkinci olarak da; yarın büyük bir şirketin CEO'su olsaydın, diyerek onların hayal güçlerine ve iş dünyası bakış açısıyla formatlanmamış düşüncelerine ulaşmak istedik" diye konuşuyor. Araştırmaya göre gençliğin yönetime bakışında iki önemli nokta ön plana çıktı. Birincisi reklam, pazarlama ve markalaşma.

Anket sonuçlarına göre, şirketin temelinin sağlamlaştırılmasını düşünen ise katılımcıların sadece 11'i... Araştırma sonuçlarında dikkat çeken diğer önemli nokta ise, birey olmaya yapılan vurgu. Ankete verilen yanıtlarda karar süreçlerine bireylerin katılımına, fiziki koşulların elverişli olmasına ve eğitime dayandırılarak bireyin verimi ve kendini ifade etmesinin önemi ön plana çıkıyor. Ankette katılanlardan 179 kişi CEO olduğunda çalışanların sesine kulak vereceğini söylüyor ve "şirket çalışanlarıyla ortak kararlar alınmalı" diyor. Şirkete CEO olunacak ama nasıl bir şirket yönetilecek? İşte bu sorunun yanıtı geleceğin yöneticileri için çok büyük önem taşıyor çünkü gelecek için geçmişin iyi analiz edilmesi gerekiyor. Koltuğa oturacaklardan 125 kişi ilk işinin şirketin geçmişini analiz etmek olacağını söylüyor. Başarının, verimliliğin ilk şartının huzur olduğuna inanlar ise 102 kişi. Onlar CEO olduğunda şirkette huzurlu ve istekli bir çalışma ortamı yaratmaya çalışacak. İlk 5'e giren yanıtlardan diğeri de "eğitim" oldu. 86 kişi CEO koltuğuna oturduğunda eğitim çalışmalarına önem vereceğine dikkat çekiyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?