Yeni Ürünler Hizmetler

Cips, çikolata ve sakıza ‘Naz’lanmadan girdi...
NAZO markasıyla toz içecek pazarında sadece Türkiye’de değil Afrika ülkelerinde de faaliyet gösteren Nazlı Gıda, şimdi de cips, çikolata, sakız ve kahve sektörüne iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. 2007’de 10 milyon dolar olan cirosunu, bu yıl 14 milyon dolara çıkaracak olan Nazlı Gıda’nın yeni ürünlerle birlikte, 2009’da 35 milyon dolar ciroya imza atacağını belirten Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, “Yeni kategoriler için 4 milyon dolarlık yatırım yaptık. 2 milyon dolarlık daha ek yatırım yapacağız” dedi. Söz konusu yeni kategorilerle öncelikli olarak Türkiye pazarını hedeflediklerini dile getiren Kurt, “Portföyümüzde sahlep ve sıcak çikolata da var. Gazlı içecek sektörüne yatırıma sıcak bakıyoruz” diye konuştu. Üretime 1993 yılında başlayan Nazlı Gıda’nın yıllık 600 milyon paket üretim kapasitesiyle Türkiye’nin en büyük toz içecek üreticilerinden biri olduğunu hatırlatan Kurt, şöyle konuştu: “Dobby markasıyla sakız pazarına girdik. Bunun yanı sıra Nazo markasıyla granül kahve sektörüne adım attık. 3’ü bir arada paket yerine, dileyen şekeri istediği kadar şeker kullansın diye şekerin yanında olduğu, 2+1’lik özel paket ürettik. Dabi Dabi markasıyla ise yoğun rekabetin olduğu cips pazarındayız. Adım attığımız pazarların hepsi rekabetin çok yoğun olduğu alanlar. Ama biz yine de markamıza ve ürünümüze güveniyoruz. Bu alanlarda iyi bir pazar elde ettikten sonra, yurtdışına açılmayı planlıyoruz. Toz içecekte de aynı stratejiyi izlemiştik. Kendi ülkenizde
11.09.2008 - Akşam

Knorr'dan iftar için 4 yeni lezzet...
Unilever'in en büyük gıda markası Knorr, ramazan için 4 yeni lezzeti portföyüne kattı. Knorr, kaşık börek, yuvalama, terbiyeli kesme ve domatesli bulgur çeşitleriyle iftar sofralarına girecek. Knorr, Yöresel Çorbalar kategorisine yeni katılan Kaşık Börek Çorbası ile İç Anadolu'nun vazgeçilmez lezzetini sofralara taşıyacakken, Yöresel Çorba ailesinin bir diğer üyesi Yuvalama ile de Güneydoğu Anadolu'nun sıcaklığını iftar sofralarına getirecek. Knorr ailesinin diğer yeni üyeleri Terbiyeli Kesme ve Domatesli Bulgur ise klasik tatların modern yorumlarıyla ramazanın pratik lezzetleri olarak sofralarda yerini alacak.

Unilever'in en büyük gıda markası Knorr, ramazan için 4 yeni lezzeti portföyüne kattı. Knorr, kaşık börek, yuvalama, terbiyeli kesme ve domatesli bulg...
27.08.2008 - Referans

Naturamaks ramazanda çorba çeşidini 13'e çıkardı...
Türkiye'de birinci yılını dolduran Naturamaks, çorba tüketiminin en fazla arttığı ay olan ramazanda mevcut 8 çorbasına 5 yeni çeşit daha ekledi. Naturamaks Ezogelin, Erişteli Yeşil Mercimek, Kremalı Domates, Kremalı Bahçıvan ve Kelle Paça ile çorba çeşidini 13'e çıkardı.
28.08.2008 - Referans

FeDo, 500 Franchising Verecek Dondurmasını Dünyaya yedirecek...
Kahramanmaraş merkezli Ferah Dondurmaları (FeDo), yurtdışı olarak şimdilik sadece KKTC'ye verdiği dondurmalarını dünyaya yedirmeye hazırlanıyor. 2013 yılına kadar 500 franchising vererek, en çok dondurma tüketen ABD pazarı başta olmak üzere AB ülkelerine de girmyei planlıyor. 2009'da 52'nci yılını kutlayacak olan FeDo, yurtiçinde de 2008 yılını sonuna kadar 52 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

"Ferah", "Edo","FeDo" markalarıyla sundukları Kahramanmaraş dondurmasını çeşitli ülkelerde kuracakları 'Cafedo'larla dünyaya tanıtmayı amaçladıklarını belirten Ferah GIda ve Dondurma AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Sıddık İnalbars , şirketin kurulduğu 1956 yılında dedesi ile babasının kar ve buz kullanarak günlük sadece 20kg dondurma ürettiğini belirten İnalbars, 6 Milyon dolara mal olacak yeni tesisleri ile saatte 5 ton dondurma üreteceklerini söyledi. Yeni tesisin 2010 yılında tamamlancağını kaydeden İnabars,şunları söyledi:

"Toplam 12 bin metre kare üretim alanımız olacak. saatlik üretim kapasitemiz. 5 tona çıkacak.Hammadde ihtiyacı artacak. Bu nedenle 2009 yılının başından itibaren de tarımsal teşviklerden faydalanıp süt üretimiyle ilgili yatırıma başlayacağız. Hayvancılık yapacağımız yatırımın yanısıra bölge çiftçileri ile de antlaşmalar yapıp bu yönde tevik edeceğiz. Tabii burada devletten de katkı bekleyeceğiz. Yeni fabrikamızda dünyada çok az tesiste olan sterilize sistemi kuracağız."

Kapasiteyi sadece iç talep değil, yurtdışından gelen talepler için arttıracaklarını vurgulayan Sıddık İnalbars,"iç talep artıyor ama esas hedefimiz Amerika. Çünkü dünyada dondurmanın kişi başı en çok tüketilidiği ülke 25 litre ile Amerika. Hatta Kanada'da 27 litre. AB üyesi ülkeler 17 litreyi aştı.Türkiye henüz 2.5 litrelere çıkabildi"dedi.

Yurtdışında halen sedece KKTC'ye ürün gönderdiklerini ifade eden İnalbars, ABD pazarıyla ilgili uzun süredir çalışma yaptıklarını bildirdi.ABD'de Türkiye'de Tarım Bakanlığı'nın görevini gören IFA adlı kuruluşa üye olduklarını belirten İnalbars, ülkeye ihracat için IFA üyeliğini şart olduğunu söyledi.Sıddık İnalbars,"Amerika'daki markalarla hemen hemen aynı damak tadını yakalıyoruz. Yağ oranı yüksek olmayan dondurmalar tüketiyorlar.Dolayısıyla garipsemiyor insanlar ve yaygın olan İtalyan dondurmasına göre daha çok beğeniyorlar.Yakın gelecekte Amerika'da çok kolay dondurma satacağımıza inanıyorum" şeklinde konuştu.

Hedeflerinin 2013 yılına kadar 500 franchise vermek olduğunu söyleyen İnalbars, "Bunlar hayal değil, olması gerekn bişey. Eğer biz bu dondurmayı üretiyorsak, böyle özel bir ürünümüz varsa bunu Türkiye'nin bütün şehirlerine, bütün kazalarına, dünyanın birçek ülkesine göndermeiliyiz. Benimde hedefim bu. Özellikle AB ile ilgili çalışıyoruz. Şu anda süt ürünü almıyorlar Türkiye'den ama gerekli şartları ve hijyeni sağlayıp yakın gelecekte yolu açacağız. Türk nüfus yoğun olduğu için bayağı ümitliyiz AB'den" diye konuştu.

SIkıntı Tekstilci Dondurmacı Oluyor

Şirketin 20 yıl önce 40 kişi çalışırken, halen 400 kişiyi isdihdam ettiğini kaydeden İnalbars, "Şubeleri de eklediğimiz zaman 500-600 kişiyi buluyor. Türkiye genelinde 30'a yakın şubemiz var. Bu yıl sonunda 52 şubeye hedef koyduk. Çünkü 52'nci yılımızı kutlayacağız önümüzdeki yıl. Tekstilcilerin bu sektöre girme adına müracaatları var" diye konuştu.

Maraş Dondurması Sadece Maraşta Üretilir

Maraş dondurmasının sadece Maraş'ta üretilebileceğini belirten Ferah Gıda ve Dondurma AŞ Yönetim KUrulu Başkanı Sıddık İnabars, "Çünkü o keçilerin, buranın havasını koklaması gerekir. O reyhanı, o yoncayı, o havayı teneffüs etmesi gerekir. Bu sütü alıp batıya götürüp orada üretim yapmanın hiçbir anlamı yok, dondurmayı üretip göndermekle aynı şey.Eğer biz Maraş dondurması üretiyorsak bunu yeri burası" dedi.
Temmuz-Ağustos2008 - Gıda2000

McDonald's'tan Yeni Lezzet: "Mega Mac"...
McDonald's, dünyada gençlerin en çok tercih ettiği ürünlerden birini daha Türk tüketicisiyle buluşturdu. Üzeri susamlı, karamelize edilmiş Big Mac ekmeği içinde dört katlı yumuşak ve sulu yüzde 100 dana etinden köfte, bir dilim peynir, kuru soğan, iki dilim salatalık turşusu, taze gevrek salata ve özel Big Mac sosu ile sunulan "Mega Mac", tüm McDonald's restoranlarında satışa sunuluyor.
01.09.2008 - Marketing Türkiye

İftar Sofralarına Özel İki Yeni Çorba...
Bizim mutfak, Ramazan'ın iftar ve sahur sofralarına iki yeni lezzet sunuyor. Ispanaklı Buğdaylı Yörük Çorbası ve Domatesli Buğday Çorbası, "Özel Çorbalar" adı altında tüketicilerin beğenisine sunulan çorbalar marketlerde.
01.09.2008 - Marketing Türkiye

Ülker'den İstanbul Hatırası...
Ülker'in sütlü ve bitter madlen çikolatalı yeni ürünü İstanbul Hatırası, uzaktaki tanıdıkların bayramını kartpostalla kutladığımız günleri yeniden hatırlatacak. İstanbul Hatırası çikolata paketinin ambalajında, şehrin sembollerinden Galata Kulesi, Boğaziçi Köprüsü ve tramvay görselleri bulunuyor. Kutunun üzerine yerleştirilmiş şık kartpotalda ise yine İstanbul'un sembollerinden Kız Kulesi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yer alıyor.
Eylül 2008 - Capital

Dardanel'den Karizmatik Kaseler...
Dardanel, sağlıklı ve yenilikçi ürünlerini tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor. Kolay açılan kapak teknolojisi sayesinde her yerde tüketilebilen Dardanel Ton Balıklı Hazır Salata ve Yemekler serisi, nohutlu, fasulyeli, bulgurlu ve mısırlı çeşitleriyle tam bir öğün alternatifi sunuyor.
Eylül 2008 - Capital

Penguen'den Kavrulmuş Ispanak...
Türkiye'de gıda sektöründe ilklerin öncüsü olan Penguen Gıda, şimdi de konserve ıspanağı, yemeye hazır bir şekilde üretti. Penguen ıspanak konservesi, yemeğe hazır halde sağlıklı 520 gramlık cam kavanozlarda piyasaya sunuluyor. İster yumurtalı, ister yoğurtlu, ister kıymalı, ister börek içindei dilerseniz garnitür olarak ızgara etlerin yanında kullanabilirsiniz.
Eylül 2008 - Capital

Bayramın Vazgeçilmezi Kent'ten Nefis Tatlar...
Bir bayram klasiği olan Kent, her bayram olduğu gibi bu yılda da yenilikler sunmaya devam ediyor. Elegan, Missbonbon, Tofy gibi nefis bayram şekerleri ve Madlen gibi lezzetli bayram çikolatalarının sahibi ve bayramın vazgeçilmezi Kent, bu yıl klasik ürün portföyüne yeni tatlar kattı.
Eylül 2008 - Capital

Simit-Karper ikilisi yeni ambalajda buluştu...
Bel Groupe Karper’in yüzde 51 hissesini almıştı.

Özel ve farklı lezzetiyle 40 yıldır Türk tüketicisinin yakından tanıdığı jenerik marka Karper ambalajını yeniledi. Türkiye’de ‘üçgen peynir’e adını veren Karper, tüketicisinin alıştığı lezzetini koruyarak, modernize edilen yeni görüntüsüyle raflardaki yerini aldı. Karper; sade, domatesli, biberli, beyaz peynirli ve light çeşitleriyle farklı damak tatlarına sesleniyor. Türkiye’nin La Vache qui rit markasıyla tanıdığı gıda devi Bel Groupe, Karper Peynircilik’le gerçekleştirdiği yüzde 51 ortaklık ile Türkiye pazarının oyuncuları arasına girdi. 20’den fazla uluslararası ve ulusal markası olan ve 9 bin çalışanı bulunan Bel Groupe’un, 120 ülkedeki faaliyetleriyle yıllık cirosu 2 milyar avroya ulaşıyor. Bel Groupe, ürünleriyle dünyanın en güvenilir gıda üreticilerinden biri konumunda bulunuyor.
09.09.2008 - Radikal

McDonald’s’ın patatesçisi Feast, tüketim katlanınca perakendeye girdi...
2000 yılından bu yana Türkiye’de McDonald’s ve Burger King gibi hızlı yemek zincirlerine dondurulmuş patates satan Feast, Türklerin dondurulmuş gıda tüketimi son beş yılda ikiye katlanınca perakendeye de el attı

Türkiye’de dondurulmuş gıda tüketimine olan talep son beş yılda iki kat artınca Özgörkey Gıda, bu alanda faaliyet gösteren Feast markasıyla perakende sektörüne girdi. Türkiye’nin en büyük dondurulmuş gıda üretim tesisine sahip olan Özgörkey Gıda’nın, Feast’i aslında dondurulmuş gıdada toplu tüketim ürünleri sunuyor. Dondurulmuş gıda toplu tüketim pazarında lider olduklarını belirten Feast Pazarlama Müdürü Gökben Uskuç, “Türkiye’de Mc Donald’s, Burger King, Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut, IKEA, Carrefour ve Dia gibi büyük şirketler başta olmak üzere birçok kuruluşa özel üretim yapıyoruz. Perakende için de hedefimiz en geç birkaç yıl içinde pazar lideri olmak” dedi. Feast’in 2007 yılı cirosunun 85 milyon YTL olduğunu kaydeden Gökben Uskuç, bu yıl dondurulmuş ürünlerinin perakende pazarına sunulmasıyla da hedeflerinin 100 milyon YTL’nin üzerine çıkmak olduğunu söyledi. Gökben Uskuç’un verdiği bilgiye göre İzmir’de 1 milyon metrekare arazi üzerinde 65 bin metrekare kapalı alana sahip tesisin yıllık üretim kapasitesi de 100 bin ton.

Mantı AB’ye gidemiyor

Feast’in yeni girdiği perakende pazarında en çok patates, mantı, pizza ve mısır sattığını belirten Uskuç, sigara böreği, soğan halkası ve patates kroketlerinin de ilgi gördüğünü ifade etti. Avrupa Birliği ülkelerine ihracatta et ve süt ürünlerine getirilen kısıtlamalar nedeniyle börek ve mantı gibi yiyeceklerin bu ülkelere gönderilemediğinin altını çizen Gökben Uskuç, “Ama soğan halkası ve sebze kroket gibi kaplamalı ürünlerimiz Hollanda, İngiltere gibi ülkelerde büyük ilgi topluyor” açıklamasında bulundu. Tohum çalışmalarında Ar-Ge faaliyetlerini yürütmek amacıyla Öz-Tar adıyla bir kardeş şirket kurduklarını ifade eden Uskuç, sözlerine şöyle devam etti: “Bu şirket gerek kendi bünyesinde, gerekse üniversitelerle ortak projeler yürütüyor. Hedefimiz kendimize yetecek ve tohumda ithalat bağımlılığımızı yok edecek miktarda, daha verimli tohum ve fide yetiştirmek. Ayrıca Feast ürünleri için Ar-Ge çalışmalarını yürüten ayrı bir ekibimiz de var. Onlar da ürünlere yeni lezzetler eklemek için çalışıyorlar.”

57 yıldır iş dünyasında

Temelleri 1951 yılında gruba ismini veren Erdoğan Özgörkey tarafından atılan Özgörkey Grubu, 1968-1998 yılları arasında Ege ve Akdeniz bölgelerinde The Coca-Cola Company ürünlerinin üretim, satış-pazarlama ve dağıtımını gerçekleştirdi. 1998 yılında The Coca-Cola Company ile bir ortaklık gerçekleştiren Özgörkey, 2005 yılında kendi faaliyetlerine odaklanmak amacıyla Coca-Cola operasyonlarından ayrıldı. İzmir’de BMW, MINI ve Land Rover markalarının satış ve satış sonrası hizmetlerini gerçekleştiren Özgörkey, 2001 yılından bu yana otomotiv sektöründe de faaliyet gösteriyor. 2007 yılında Antalya’da endüstriyel tekstil yıkama alanında hizmete giren Özgörkey Laundry de, günde 80 tonluk kapasi-tesiyle, bu sektörde Türkiye’nin en büyük tesisi olma özelliğini taşıyor. Özgörkey ayrıca, halen İzmir merkezde inşaatı süren bir butik otel ve proje aşamasındaki iki ayrı tesisle inşaat ve turizm sektöründeki faaliyetlerini de genişletmeyi hedefliyor.

Taze taze donduruluyor

Özgörkey Grubu’nun yaklaşık 100 milyon avro yatırımla yaratılan dondurulmuş gıda tesislerinde Feast markasıyla dondurulmuş patates, sebze, meyve, kaplamalı ve unlu mamuller üretiliyor. Feast’te 24 çeşidi perakende pazarına sunulmak üzere, toplu tüketim ve ihracatla beraber yaklaşık 50 çeşit ürün bulunuyor. Patates grubunda, tohumundan hasadına kadar şirket tarafından yetiştirilen ve tarladan toplandıktan sonra üç saat içinde dondurulan ürünler yer alıyor. Soğan ve mısır gibi yemek hazırlığında kullanılabilecek ürünlerle barbunya, bezelye, patatesli garnitür, bamya ve taze fasulye gibi ürünler dalından toplandıktan altı saat içinde donduruluyor.

Feast sebze grubunun yanında sezgin bir hamurişi grubu da bulunuyor. Hamur işleri ve kaplamalı ürünler grubunda, milföy hamurunun yanı sıra değişik börek ve kroket seçenekleri, mantı ve pizza çeşitleri yer alıyor. Dondurulmuş gıdada tıpkı iç pazarda olduğu gibi ihracatta da pazar lideri olduklarını belirten Uskuç, “Ağırlıklı olarak AB ve Japonya’ya olmak üzere 20 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Özellikle meyve-sebze üretiminin yüzde 85’i yurtdışına gidiyor” diye konuştu.

Pazar beş yılda 55 milyon dolara ulaştı

Son beş yılda iki kat büyüyerek pazarda 55 milyon dolara ulaşan dondurulmuş patates, parmak, elma dilimi, kroket, küp, oval ve tırtıklı gibi ürün çeşitlemesiyle ev tüketiminde yüzde 60’a ulaştı. Dondurulmuş patateste en çok elma dilim alıcı buluyor. İlk olarak 1930’lu yıllarda Amerika’da üretimine başlanan, İkinci Dünya Savaşı’nın ardından da Avrupa’da yaygınlaşan dondurulmuş patatesle Türk tüketicileri 1980 yılında tanıştı. McDonald’s için Amerikan patates devi Simplot’la ortak üretim gerçekleştiren Alpaslan Beşikçioğlu’nun ardından Lambweston, Avico gibi uluslararası markalar da Türkiye’de üretim yaptı. Ancak pazar şimdi Özgörkey, Kerevitaş, Sampa, Bolpat gibi firmaların hakimiyetinde. Türkiye dondurulmuş patates tüketiminde Avrupa’nın çok gerisinde. Avrupa’da yıllık 20 kilogram olan kişibaşı tüketim, Türkiye’de sadece bir kilogram.
13.09.2008 - Radikal

Uno'dan cevizli ekmek...
Türkiye'de "Yaşamın her anına, her dönemine sağlık, enerji ve neşe katacak ürün hizmet ve kavramları yaratmak"misyonu ile ekmek ve unlu mamüller sektörünü dünya standartlarına uşlaştıran UNO, ürünlerini tüketicilerle buluşturmaya devam ediyor. UNO'nun yeni ürünü "UNO cevizli-fındıklı", premium kalitede ekmek arayan, yeni lezzetlere açık, farklı zamanlarda farklı lezzetler tüketmek isteyen tüketicilerin tüm beklentilerini karşılıyor. Tahıl yönünden sağlıklı ve besleyici olan UNO cevizli-fındıklı ekmek, UNO'nun teknolojiye sahip tesislerinden üretiliyor.
15 Eylül2008 - Marketing Türkiye

Tekirdağ üzüm suyu da üretecek...
Tekirdağ Bağcılık Araştırma Enstitüsü "Tekirbağ" markasıyla üzüm suyu üretecek.

Tekirdağ Bağcılık Araştırma Enstitüsü Müdürü Dr. Yılmaz Boz, Tekirdağ'ın rakı, kiraz ve köftesinin ardından üzüm suyuyla da marka olacağını söyledi. Boz, üzüm suyu deneme üretiminin geçen yıl yapıldığını ve beğenildiğini belirtti. Üretim tesisleri için 200 bin YTL harcandığını anlatan Boz, "Bölgemizde çok üretilen 'Hamburg misketi, Yapıncak, Ada karası, Şenso' üzümleri üzüm suyu üretimimiz için gerçekten ideal üzüm çeşitlerinden. 1 yıl bozulmadan saklanan üzüm suları, Tekirdağ için yeni bir marka olacak" dedi. Üretime eylül ayı başında başlayacaklarını kaydeden Boz, "Hedeflediğimiz kapasite yıllık 50 ton. Ancak bu yıl ilk olması nedeniyle zannediyorum 20-30 ton arasında kalacağız. Önümüzdeki yıl ve bundan sonraki yıllarda çok daha iyi durumda olacağını öngörüyoruz" diye konuştu.

Fiyatı 75 YKr

Üzüm suyunun vitamin ve besin değeri açısından anne sütüne eşdeğer ve anti kanserojen özelliğe sahip olduğunu kaydeden Boz, üzüm sularının ilk etapta 220 ve 330 mililitre (ml) cam şişelerde satışa sunulacağını ifade etti. Boz, şöyle devam etti: "Bizim üretimlerimizde çok fazla kar düşünülmüyor. Ancak zarar da yapılmaması gerekiyor. Bu önemli bir konu. Ürünü iyi bir şekilde değerlendirmek ve maliyetinde de üzerine çok fazla bir şey koymadan satışa sunacağız. Şu anda 200 ml'nin fiyatı 75 YKr olacak."


28.08.2008 - Referans

Doguş Çay'dan Her Derde Deva Elma Çayı...
Doğuş Çay, sahip olduğu bitki ve meyve çay çeşitlerine yenisi eklendi. Doğuş Çay, yüzde 100 doğal elma çayı ile kolestrolü dengelemeye yardımcı oluyor. Doğuş Çay, sahip olduğu bitki ve meyve çayları ile tüketicilere hem sağlıklı hem de lezzetli ürünler sunmaya hedefliyor. Doğuş Çay, en iyi anti-doksidanlardan birisi olan ve çeşitli rahatsızlıkların tedavisinde etkili olduğu bilinen elma çayını tüketiciyle buluşturdu.

Özellikle karaciğer ve romatizma gibi şikayetlerin yanı sıra şeker hastlarına da doktorlar tarafından önerilen elma çayının faydaları bu kadarla da bitmiyor. Cildi temizleyip tazelik kazandırmada etkili olduğu bilinen elma çayı, sindirimi kolaylaştırmadan,idrar sökmeye, kanın temizlenmesinden, kolesterolün düşürülmesine kadar pek çok etkiye sahip.
Ağustos - Dünya Gıda

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?