Network Marketing

Bir ürünü ulaşıma, reklama ve bayiliğe para harcamadan nasıl satabilirsiniz? Bunun cevabı çok basit: Ürünü müşteriye sattırırsınız. Üstelik bu ürün bir de piyasaya sunulsa hiç satmayacak ve boşa reklam gibi sektörlere para gidecekse en mantıklı yol budur. Buna “dünyanın ortağı” şirketler, “network marketing” diyor.

Network marketing’in ne olduğunu anlatalım. İnternette sıkça geçen bir tanımı var: “Network marketing, doğrudan satışın geliştirilmiş bir türüdür.” Doğrudan satış, yani insanlarla yüz yüze, perakende satış noktası sayılamayacak yerlerde ikna ederek ürünü satmaktır. Network marketing de bunun internet tabanlı olanıdır. Yani; internetten bir ürün alırsınız; böylece şirketin bir elemanı olursunuz. Bundan sonra şirket size sattığınız ürünlerden komisyon vermeye başlar. Şimdi QuestNet adlı şirketin network marketing sistemini inceleyelim:

Ürünü birinden alarak onun alt koluna giriyorsunuz. Daha sonra iki kişiye ürünü satarak “üç puan dengesi” denilen dengeyi oluşturup ilk 250$’lık komisyonunuzu alıyorsunuz. Bundan sonra sizin alt kolunuzdakilerin de üç puan dengesini oluşturması için destek oluyorsunuz ve birlikte yine komisyonu alıyorsunuz. İnternette bulduğum bir resimde kolayca anlaşılıyor. Burada Mehmet, Ali ve Hakan’a ürün satarak komisyonunu alıyor. Ali de 2 kişiye daha satarak hem kendine komisyon alıyor, hem de Mehmet’e kazandırıyor. Hakan da aynı şekilde komisyon alıyor ve Mehmet’e kazandırıyor.

Burada dikkatinizi çekmesi gereken nokta da şirketin sattığı ürün sayısı. Mehmet, Ali, Hakan, toplamda 1250$ komisyon alırken, şirket, 7 ürün satarak(ürünün 500 $ olduğunu düşünelim) 3500$ kazanıyor. Yani; reklam gibi giderlere vereceği parayı müşterisine veriyor ve ona arkadaşlarına ürünü sattırıyor. Eğer reklama para harcasa ürün çok değersiz olduğundan bu kadar pahalıya bile satamayacak ve bu kadar sayıda ürün de satamayacak.

Bu network marketing’in gelişim süreci nedir? Network marketing gerçekte çok eski bir sistem değil. 1950’lerden bu yana network marketing, bazı şirketler tarafından uygulanan bir sistemdi. Bu tarih Bilderberg’in kurulmasına da denk gelir.(Bilderberg toplantıları da1954’te Hollanda’da başlamıştır.) Network marketing, serbest piyasa ekonomisinin getirilerinden biridir. İnsanlara, üretimini sattırarak para kazanır. Diğer insanların üretmesini istemez. Ütopya’da budur işte: Dünyaya hakim tek şirket. Tek bir şirket, tüm dünyaya, üretip satmak ister. Üretimi yapması için de toprağa hakim olması gerekir.

Network marketing’in en umutlu olduğu ülkelerden biri de kuşkusuz Türkiye! Türkiye’de çalışan şirketlerden bazıları aşağıda verilmiştir:

AGEL (1 %)
AMWAY (3 %)
AVON (2 %)
BENİM MAĞAZAM (17 %)
BOHÇAM (1 %)
CALİVİTA INTERNATIONAL (2 %)
DSS (Doğrudan Satış Sistemleri) (1 %)
EROL ÇORAP (1 %)
FOREVER LIVING PRODUCTS (FLP) (3 %)
FM GROUP (2 %)
GOLDENSUN INTERNATIONAL (GSI) (3 %)
HERBALIFE (2 %)
LR (1 %)
NIKKEN (1 %)
OGC NETWORK ACADEMY (2 %)
ORIFLAME (1 %)
TIENS (1 %)
TUPPERWARE (1 %)
VISION (1 %)
VIVASAN (1 %)
WATERBOX (2 %)
XANGO (1 %)
QUESTNET (3%)
MEGA HOLDINGS (30 %)

Pazarda fazla çalışma yapmayan şirketlerde şöyle sıralanabilir: AKUNA, BERCESTE, BİO-BELİNDA, DIONE, DREAM NETWORK MARKETING, GLOBAL DOMAIN INTERNATIONAL (GDI), I-STORY, LIFE PLUS, MIRRALUX, NATURE'S of SCANDINAVIA, PETRA, P.M INTERNATIONAL (Fitline), PROPA, PULLANA, ROYAL SALES INTERNATIONAL (RSI), SUNRIDER, UNICITY, ALIS NETWORK MARKETING

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?