Bilgi verimliliğini 5 adımda arttırmak

Paul Strassmann’ın, bilgi verimliliğini ölçütünü yaratan birisi olarak bu konuda 5 adımda yapılmasını önerdiği bazı tavsiyelerini sizlerle paylaşmak isterim.

Geçen günlerde Baseline 500 olan ve üretkenlik konusunda karşılaştırılan firmaların bir listesi yayınlandı. Yakında o listeyi de sizinle paylaşacağım. Ama bu listeyi oluşturmak için incelenen Amerika’da halka açık şirketlerden 4,952 adetinin analizi yapıldığında 2,499 firmanın bırakın puan almayı, pozitif değerlere bile ulaşamadığını gördük.


Bilgi verimliliği ölçütünü yaratan Paul Strassmann, daha sonra zayıf bir şirket yerine hedefleri olan bir şirket olma yolunda dördüncü maddeyi de öneri olarak ekledi.

İşte Paul Strassmann beş önerisi;

Kararlara rağmen yapın : Maliyetler bilgi verimliliği için kilit rol üstelendiğinden beri, teslim edilemeyen projelerin kayıplarının nasıl kesileceğini bilmek istiyor. Eğer yönetim projeyi düzeltmek için çok zaman harcarsa, zaman ve maliyetler hızla büyüyecek ve projeden oluşturulması beklenen beklentileri de hızla yiyecektir.
Çözüm ise, ya projeyi rafa kaldırmak ya da daha daha az pahalı ve daha yönetilebilir hale getirmek olabilir. Ya da çözüm, parayı kurtarmak da olabilir. “Kayıplardan kurtulmak, bilgi verimliliğini arttırmanın en hızlı yoludur” diyor, Stratssmann.
Fazlalıklardan kurtulun : Bilgi verimliliği, iyi bilgi yönetimiyle birlikte şirketin ekonomik performansına katılan değer ile hesaplanır. Bu da, kâr eksi paydaşlar tarafından yapılan kapitalin maliyeti satışa , genel ve yönetimsel maliyetler, ya da bilginin yönetilmesiyle ilişkili maliyetlere bölümüdür. Eğer maliyetleriniz çizginin dışına taştıysa, bilgi verimliliği de taşacaktır.Strassmann, onu neyin bunaltıyor olduğunun farkına varmak için şirketinin masraflarına da bakmayı öneriyor.
Şu masrafları da Değerlendirin: — çok pahalı yerleşim yeri ve fabrikalara dikkat etmek ek envanter, ve şişirilen genel ve yönetimsel maliyetler, — şu üç rakibin karşısında yapılacaklar gibi.
Bu çalışmalar fazlalıkların nerede olduğuna dair ipuçları verecektir.

Dışkaynak kullanımını düşünün : Şirketinizin gelirleri artarken değer katan çalışanlarınızın sayısı da az kalabilir. Dolayısıyla, üretim maliyetleriniz artarken siz de bu artımı alt sözleşmeler ile başka firmalara verebilirsiniz.Her ne kadar dışkaynak kullanımında birçok şey aynı kalıp başınızın ağrısı geçmeyecek de olsa, yönetimsel ve genel destek küçülecektir. Bilgi verimliliğinin büyümesinin devamını sağlamak için, aşırı olan maliyetleri kısmak veya değer katan şeyleri arttırmak gerekir.
Kişilere odaklanın : Kalite yöneticilerini korumak, Bilgi Üretkenliğini düzeltmek hayatidir. Strassmann’a göre, Hindistan, Bükreş, ya da aralarında kalan bölgelere dışkaynak olarak verilebilir. Fakat teknoloji, bir yeni iş fırsatı gibi başlıklar için özellikle beceri gerekir ve paha biçilmezdir. Şirketinizin en iyi elemanlarını elinizde tutmanın yolu nedir? Onlara büyük projeler ve büyük hedefler verin. Bilgilerini arttırma ve kariyer yapma fırsatı tanıyın. Siz bunları yapmazsanız onlar da daha yeşil otlaklara giderler.Kendini geliştirmeyen ya da ilgisi olmayanları bırakın. Neden mi? Şirketin üzerine yük olacakları gibi teknolojik seviyeleri de yetersiz kalacaktır.
Yaratıcılık: Yenilik yapmanın yolu anahtar fonksiyonu bulmak ya da kritik iş hedefi ile olur — milisaniye yanıt süresi yada %100′e yakın sistem güvenilirliği, bir perakende depoda daha hızlı çıkış gibi — hedefe ulşamak için teknolojiyi nasıl kullanıcığınızı görün. Strassmann ” Organizasyona en üstten alta doğru bakın” diyor. Böylece şirketin tamamına bakarsanız finansal göz geçirme zamanında bilgi sistemleri operasyonel bütçesi yerine şirketin tamamına bakarsınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?