Tüketici Trend Araştırması

Ürün kullanım alışkanlıkları, ürün markalarını tanıma düzeyleri, marka tercihleri ve yakın gelecekte ürün ve hizmet satın alma eğilimlerinin anlaşılması, ölçülmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor.
İnterpromedya tarafından 3 ayda bir periyodik olarak gerçekleştirilen ve her sektörden firmanın soruları ile yer alabileceği Tüketici Trend Araştırması, Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan tüketiciler ile yapılıyor. Kantitatif araştırma, toplam 16 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, Samsun, Trabzon) gerçekleştirildi. 15 yaş ve üzeri arası örneklem ile yüzyüze anket tekniği kullanılarak yapılan araştırmada %60’ı erkek, %40’ı kadın olan toplam 1.519 birey ile görüşüldü. Örneklemin %28’i üniversite, % 42,8’i lise ve % 29,2’si ilköğretim mezunu.
Tüketici Trend Araştırması kapsamında görüşülen kişilerin bireysel teknoloji ürünleri kullanım oranı ise şöyle; % 93,5’i cep telefonu, % 60,4’ü internet, %57,5’i bilgisayar, %34,2’si MP3 çalar ve % 20,3’ü paralı TV kullanıyor.
www.garanti.com.tr açık ara önde...
İnternet kullanımına dikkat çeken soruların da yer aldığı Tüketici Trend Araştırması, hane halkının internet kullanıma ilişkin şu sonuçları ortaya koyuyor. Evde sadece kendisi internet kullanan tüketicilerin oranı % 31,2 iken, tüm ev halkı internet kullanıyor yanıtı % 17,4 ile araştırmada yer alıyor. Hanede 2 kişi internet kullanıyor yanıtını verenlerin oranı % 29,8, hanede 3 kişi internet kullanıyor yanıtını verenlerin oranı ise % 21,6.
Mart 2008 sonunda tamamlanan Tüketici Trend Araştırması’nda internetten alışveriş yapanların oranı; sadece % 12,3. Diğer % 87,7’lik oran internetten alışveriş yapmayı tercih etmiyor.
İnternet bankacılığı kullanımına evet diyenlerin oranı % 20,6, hayır diyenlerin oranı ise % 79,4. İnternet bankacılığını kullanan kişilerin ilk tercih ettiği banka ise; % 47,1 ile Garanti Bankası oldu. Garanti Bankası’nı ikinci sırada % 31,6 ile İş Bankası takip ederken, üçüncü sırada Yapı Kredi % 29,9 ile yer alıyor. Yapı Kredi’yi sırasıyla; % 27,3 ile Akbank, % 11,8 ile HSBC, %11,2 ile Finansbank, %6,4 oranıyla Denizbank ve % 8 ile Fortis takip ediyor.
Tüketicinin önceliği kalite...
‘Beyaz eşya, elektronik ve teknoloji ürünleri alışverişinde öncelikle tercihiniz nedir?’ sorusuna; görüşülen kişilerin % 83,2’si ürün/hizmet kalitesi yanıtını verirken, % 16,8’inin yanıtı düşük fiyat oldu.
Ürün/hizmet kalitesi ile düşük fiyat kriterlerinin ürün gruplarına göre karşılaştırıldığı araştırmada, farklı sonuçlar ortaya çıktı. Beyaz eşyada; % 83,2 ürün/hizmet kalitesi öncelikli tercih iken, Plazma TV’de ürün/hizmet kalitesinin öncelikli olma oranı % 76,6. Düşük fiyatın ilk tercih edildiği ürün grubu ise % 33,6 ile MP3 çalar oldu. MP3 çaları % 28,6 ile cep telefonu takip etti.
Cep telefonu almaya hala doyamadık...
İnterpromedya tarafından 3 ayda bir yapılan araştırma, geçen yılın Mart ayı sonuçları ile karşılaştırıldığında; cep telefonu satın alma eğilimi yine başta yer aldı. Bir yıl içinde satın alınması düşünülen teknoloji ürünleri sorulduğunda; Mart 2007’de % 24,5 oranla ilk sırada yer alan cep telefonu, 2008 Mart ayında % 20,6 ile yine ilk sırada yer aldı.
Masaüstü bilgisayar 2007’de % 13,3, 2008 yılında ise % 8,2 oranı ile sıralamada kendisine yer buldu. Taşınabilir bilgisayar 2007 Mart ayında % 12,1, 2008’de 10,6 oranı ile yanıtlanırken, 2008 yılında cep telefonundan sonra alınması düşünülen ikinci sıradaki ürün grubu oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?