Kumbara ile başlayan promosyon pazarı 1 milyar dolara yaklaştı...

1960´lı yıllarda bankaların yılbaşılarında verdiği kumbaralar, duvar takvimleri ve kalemlerle başlayan ve 1990´larda yükselen promosyon ürünleri sektörü, yaklaşık 1 milyar dolara ulaştı. Yılbaşı yaklaşırken firmaların promosyonlu ürünleri hazırlıkları hızla sürerken, Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Genel Koordinatörü Elif İçbilen, kişiye özel promosyon ürünleri dışında, ajanda, takvim, kalem, kupa, mug, şemsiye, anahtarlık ve tekstil ürünlerine büyük talep olduğunu, şirketlerin çikolatadan yaptırdığı logolar ve logolu şekerlerin de "yenilebilir promosyon ürünleri" başlığı altında pazarda yerini aldığını söyledi. Promosyon ürünü 50 sayfalık bir not defterini alan kişinin her sayfaya basılı olan ilgili mesajı minimum 50 kere göreceğine dikkati çeken İçbilen, şöyle konuştu: "Eğer yazılan notlar başka kişilere verilirse, görülme sayısı iki ya da üç katına çıkacaktır. Bunun yanı sıra bir kahve bardağındaki mesaj günde 10 kez görülebilir. İnsanlar yaklaşık olarak bir saat içinde iki kere saatlerine bakarlar. Eğer gün içinde 16 saat uyanık kalıyorlarsa saatin üzerindeki mesajı 32 kere göreceklerdir. Bir takvimdeki mesajı kişi evdeyse günde iki ya da üç kez, ofisteyse beş-altı kez görecektir. Oyun kartlarında ise bir saatlik oyunda, oyuncular kartların üzerindeki mesajı 500´den fazla göreceklerdir. Bütün bu bilimsel veriler, şirketlerin tüketicilere ulaşmasında promosyon ürünlerini tercih etmelerinde önemli etkenler."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?