Küresel ısınmayla incelen kışlıklar pahalıya mal oldu...

Havaların aşırı sıcak gitmesi, kış kıyafetlerindeki trendi de etkiledi. Ünlü markalar yeni kreasyonlarında ince ipliğe, hafif kumaşlara ağırlık verirken, palto ve kalın kazaklar ise vitrinlerde yerini almayacak. Damat, Sarar, Stephanel, Neyir ve Redstar gibi markalar kıyafetlerde kullandığı kumaşların ağırlığını yüzde 30`a varan oranlarda düşürdü. Hammaddenin incelmesi makine yatırımı gerektirdiği ve fire verme riskini artırdığı için fiyatlarda yüzde 10 ile 30 arasında bir artış bekleniyor.
Damat-Tween-ADV markalarının sahibi Orka Grup`un Genel Koordinatörü Osman Arar, kıyafet seçimlerinin müşteri konforuna özen gösterdiklerini belirterek, "Biz aslında bunu üç sezon önce keşfetmiştik. Çünkü bizim müşteriler için mevsimlerin önemi yok. Her ortamda klima kullanıyorlar. Ama küresel ısınmanın da etkisiyle incelmeyi bu sezon koleksiyonunun tamamına uyguladık. İplikler inceldi, giysi kumaşının metresinde 350 gr olan ağırlık 240 grama indi" dedi.
Dikiş teknolojisi değişti Bu durumun maliyetlere ters bir etki yaptığını, fiyatları yüzde 30 oranında yükselttiğini anlatan Arar, bunda müşterinin göremeyeceği malzeme değişiminin ve dikiş teknolojisinin payının büyük olduğunu söyledi. Giysilerde incelmenin süreklilik arzedeceğini ifade eden Arar, "Bununla birlikte dağ tatili gibi bazı ihtiyaç durumları için kalın ürünlerin yer aldığı bir bölüm her zaman olacak" diye konuştu. Sarar Giyim ise geçen sezon paltolarda ortalama 500, takım elbise kumaşlarında ise 350 gram olan metre ağırlığını yüzde 20 oranında düşürmüş. "Artık mevsimler değişti. Bir de arabada, evde her yerde klima var. Bu yüzden bu yılki koleksiyonda takım elbise ve palto kumaşlarımız inceldi. Koleksiyon öncesi İtalya, Paris dolaşmıştık. Orada da durum aynı" diyen Sarar Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar, geçen kış kalın kazakları satamadıklarını da hatırlattı. Sarar bu durumun maliyetlere yansıdığını da sözlerine ekledi.
Kalın kot siparişi iptal Spor giyimin vazgeçilmez türü denimde de ağır kumaşlar yerini hafif kumaşlara bırakıyor. Redstar markası, önceki sezonlarda metrede 12-14 ons olan kumaş ağırlığını 11`e düşürdü. Nedim Özbek bu değişimi şöyle anlattı: "Herkes kumaş ağırlığını düşürdü. Önceden yapılan kalın kumaş siparişleri iptal oluyor. Boyahaneler bile küresel ısınma yüzünden arayışa girdi. Kumaşlar üzerinde daha ham, daha az kimyasal boya kullanmaya çalışıyor. Üreticiler de tahriş, yıpranma yapmasın diye organik pamuk ipliğinden kumaş dokuyor." Kumaşta incelme olmasına rağmen, uygulanan işlemin fazlalaştığını belirten Özbek, bunun da fiyatları yüzde 5 oranında artıracağını belirtti. İtalyan Stephanel markası da ağırlıklı triko olan ürünlerini ince iplikten üretmeye başlamış. Stephanel Türkiye Genel Müdürü Füsun Çevikel, ürünlerinin yüzde 70`inin triko olduğunu bunların da yüzde 75`ini artık ince iplikten ürettiklerini kaydetti. Neyir Triko`da da durum farklı değil. Kazak üretiminde kullanılan iplikleri 12-13 numaralardan 18`e yükseltilerek incelten Neyir`in sahibi Refik Aksoy da maliyetlerin arttığını ifade etti.
Moda olduğu için yer verdik Kadın giyim markası İpekyol ise koleksiyonda ince kumaşlar kullanmakla birlikte, bu kış moda olduğu için kalın ve yünlü kumaşlara sıklıkla yer verdi. İpekyol Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, "Koleksiyondaki kalın kumaşlar tamamen modadaki yeni akımdan kaynaklanıyor. Moda neyse onu yapıyoruz. Küresel ısınmayı bu anlamda pek dinleyemedik. O yüzden bu kış yünlü tüvitler, balıksırtı kumaşlardan takım elbiseler görme şansımız yüksek" dedi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?