Yaz Tüketim Raporu' şirketlere yol gösterecek

BASTIRAN aşırı sıcaklar yüzünden başta klima olmak üzere, su ve meşrubat gibi bazı ürünlerin satışları mevsimsel olarak patlamalar gösteriyor. Klimalarda uzun bekleme kuyrukları oluşurken, içecek sektörü de artan talebe yetişmekte zorlanıyor. Ancak aşırı sıcakların etkisiyle bazı sektörler öne çıksa da, genel anlamda her yaz satışı artan ürünler de var.
Araştırma bu noktadan hareket ederek yeni bir çalışma başlatmış. 'Yaz Tüketim Raporu' hazırlamak üzere kolları sıvayan KMG, yaz aylarında özellikle turistik bölgelerde artan ev dışı tüketim hacmini, harcama noktalarını ve değişen tüketim dinamiklerini mercek altına alıyor.
ŞİRKETLERE KAYNAK OLUŞTURACAKKMG bu çalışmayı, Ege ve Akdeniz sahillerinin en çok ilgi gören tatil beldelerinde yapıyor. Amacı, şirketlerin yaz dönemi satış ve pazarlama çalışmaları için güvenilir ve iyi bir kaynak oluşturmak. Yazlık yerlerde sizin kategorilerinizin tüketim hacmi nedir? Daha fazla satış için potansiyel var mı? Bulunduğunuz kategoride sizler dışında nerelerden tedarik yapılıyor? Farklı kanallardan sağlanan alımlardaki şartlar sizin sağladıklarınızdan ne kadar farklı? KMG, araştırmasında bu ve benzeri soruların yanıtlarını arıyor. Bu sorulara verilecek yanıtlar, şirketlerin yaz döneminde uygulayacakları pazarlama, dağıtım, iletişim ve sponsorluk çalışmaları için kritik öneme sahip.
26 İLÇE VE 74 BELEDİYEDE YAPILIYOR'Yaz Tüketim Raporu', Antalya, İzmir, Aydın, Muğla ve Balıkesir şehirlerine bağlı, yaz nüfusu açısından en çok tercih edilen 26 ilçe ve 74 belediyedeki, tüm tatil köylerini, otel, pansiyon, bar, restorant ve cafe gibi ev dışı tüketim mekanlarını kapsıyor. KMG Araştırma, çalışma ile bu yerlerdeki tüketim dinamiklerini, ürün ve marka tercihlerini belirliyor. Araştırmanın sonuçları, şirketlerin yaz dönemi için planladıkları tüm çalışmalara çok güçlü bir temel oluşturacak. KMG Araştırma Perakende Araştırmalar Bölümü tarafından ilk kez gerçekleştirilecek olan 'Yaz Tüketim Raporu'unda sahil şeridinde yer alan tüm konaklama ve yeme içme yerlerinin adres ve ulaşım bilgileri ile birlikte özellikleri, kapasiteleri (çalışan sayısı, müşteri kapasitesi, masa sayısı, işletme yaşı, sezonluk-sabit) gibi bilgiler yer alacak.
TEMMUZDA AÇIKLANACAKAynı çalışma kapsamında envanter bilgilerin yanında yiyecek, içecek ve temizlik kategorilerinde aylık tüketimler, firmalarla yapılan anlaşmalar ve sponsorluklar, ürün satın alma ve teslimat sistemleri gibi bilgiler de yer alacak. KMG, araştırma sonuçlarını Temmuz ayı içinde açıklamaya hazırlanıyor. Yaz aylarında özellikle turistik bölgelerde artan ev dışı tüketim hacmini, harcama noktalarını ve değişen tüketim dinamiklerini mercek altına alan KMG'nin araştırmasının, KOBİ'ler başta olmak üzere birçok şirkete kendilerini planlama konusunda yol göstereceği kesin görünüyor. KMG'nin araştırmasının sonuçlarını da önümüzdeki yazılarda sizlerle paylaşacağım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Biz hiç beceremedik Sevmeyi de Terketmeyi de”

Özgürlük mü Mutluluk mu ?