Çöl sıcağı, kara kışı solladı sanal alışveriş yüzde 40 arttı
İnternetten alışverişin kar nedeniyle yüzde 25 arttığı Türkiye`de, market kamyonları günde 800 eve poşet taşımıştı. Ancak sıcak daha çok korkuttu, sipariş sayısı 1000`i aştı. En çok karpuz, su ve meşrubat satıldı. Son 75 yılın en sıcak haftasını yaşayan Türkiye`de, sadece su ve klima satışları değil, internetten market alışverişi de patladı. Doktorlar, özellikle yaşlılar ve çocuklar için sokağa çıkma tehlikesine dikkat çekerken, Ayşe Teyze`lerin, Hasan Dede`lerin karpuzu, kavunu, meşrubatı, işyerlerindeki çocuklar ya da evdeki torunların siparişleriyle sanal marketten istendi. Sadece Migros`un Sanal Market`i günlük ortalama 600 siparişin yüzde 40 üzerine çıkarak her gün 1000`i aşkın eve poşet taşıdı. Siparişler özellikle İstanbul`un şehir merkezine uzak sitelerinde yoğunlaşırken dün öğle saati itibariyle Kemerburgaz Bölgesi`ne yönelik iki günlük kapasite doldu, en erken sipariş için pazartesi günü sabahına randevu verildi. Sanal alışverişe ilginin artmasını Türkiye ilk kez yine İstanbul`da kar yolları kapadığında yaşamıştı. O günlerde de pek çok kişi yolların hayatı felç etmesi nedeniyle siparişini evden vermiş, özellikle kitap ve CD satışında yoğunluk yaşanmış, market alışverişi de yüzde 25 artışla günlük 800`e çıkmıştı. Ancak haziran ayının son haftasında, yani geçtiğimiz hafta Türkiye`nin tamamında hayatı felç eden, bu kez aşırı sıcaklar oldu. Ve sıcak, tüketiciyi kardan daha çok korkuttu, internetten market alışverişi yapanların sayısındaki artış bu kez yüzde 40`a çıktı.
Kapıya karpuz servisiTürkiye`de internetten market alışverişi hizmetini Migros (Sanal Market) ve Carrefoursa (Sen-Al Market) veriyor. Carrefoursa şimdilik Ankara ve İstanbul`da hizmet verirken Migros turistik yöreler de dahil hizmet ağını son iki yılda hızla genişletti. Genel merkeze Konya, Eskişehir ve Uşak`tan da talep geliyor, ancak sistemin kurulması için belli bir sipariş potansiyeli aranıyor. Sanal Market`in 34 servis aracı hizmet veriyor. Servis araçlarında dondurma, tavuk, et, yoğurt gibi ürünlerin soğuk zincir kırılmadan ulaştırılması için özel soğuk hava sistemleri de çalıştırılıyor. Müşteriler en çok 5 kilogramlık patates, büyük boy deterjan, karpuz, meşrubat gibi yükte ağır ürünlerin siparişini internet üzerinden yapmayı tercih ediyor.
Kapıya karpuz servisiTürkiye`de internetten market alışverişi hizmetini Migros (Sanal Market) ve Carrefoursa (Sen-Al Market) veriyor. Carrefoursa şimdilik Ankara ve İstanbul`da hizmet verirken Migros turistik yöreler de dahil hizmet ağını son iki yılda hızla genişletti. Genel merkeze Konya, Eskişehir ve Uşak`tan da talep geliyor, ancak sistemin kurulması için belli bir sipariş potansiyeli aranıyor. Sanal Market`in 34 servis aracı hizmet veriyor. Servis araçlarında dondurma, tavuk, et, yoğurt gibi ürünlerin soğuk zincir kırılmadan ulaştırılması için özel soğuk hava sistemleri de çalıştırılıyor. Müşteriler en çok 5 kilogramlık patates, büyük boy deterjan, karpuz, meşrubat gibi yükte ağır ürünlerin siparişini internet üzerinden yapmayı tercih ediyor.
Yorumlar